۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۲۹۵
دبیر ستاد حقوق بشر:

سازمان ملل یک مجمع عادل جهانی برای رعایت حقوق همه ملت‌ها باشد

سازمان ملل یک مجمع عادل جهانی برای رعایت حقوق همه ملت‌ها باشد
لاریجانی در دیدار هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در تهران ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل به یک مجمع عادل جهانی برای رعایت حقوق همه ملت‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم اوگوچی دانیلز هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر دیدار کرد.

در این ملاقات زمینه های همکاری مختلف مورد بررسی قرار گرفت و خانم دانیلز از نشست تخصصی مشترکی که در آینده نزدیک بین دفتر کمیسر عالی حقوق بشر با ستاد حقوق بشر برگزار خواهد شد، استقبال کرد و اظهار داشت :« اذعان می کنم از وقتی که به ایران آمدم، متوجه شدم آنچه از ایران قبلا می دانستم با آنچه که در حال حاضر می بینم بسیار متفاوت است.»

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران در این دیدار از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه رعایت حقوق نوجوانان، تصویب قانون مجازات اسلامی و اصلاح قانون مبارزه با موارد مخدر و همچنین در مورد رعایت حقوق معلولین در کشورمان تقدیر به عمل آورد.

دبیر ستاد حقوق بشر نیز پیرامون تحولات و پیشرفت های کشور و توجّه ویژه اسلام به حقوق نوجوانان و حقوق زنان و نیز اقدامات کشور در زمینه بررسی دوره ای جهانی (یو.پی.آر) مطالبی را بیان داشت.

محمد جواد لاریجانی اظهار امیدواری کرد که سازمان ملل از سیطره دولت هایی مثل آمریکا، اروپایی که رکورد بسیار بدی هم در امر حقوق بشر دارند رها شده و به یک مجمع بین المللی عادلانه برای رعایت حقوق همه ملت ها تبدیل شود و به همه ملت ها این امکان داده شود که در تحولات سازمان ملل مشارکت داشته باشند و جهان شمولی را از حالت تحمیل به حالت تعاملات منصفانه و برابر تبدیل کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات