۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۳۰۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دفاع از اسلام مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است

دفاع از اسلام مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است
امام جمعه شهرکرد گفت: دفاع از اسلام مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است که این مهم نیز با تربیت طلاب انقلابی محقق می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع طلاب خواهر مدارس علمیه فاطمیه (س) و معصومیه (س) شهرکرد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بهترین و کاملترین الگو برای طلاب خواهر در همه زمان‌ها است، تصریح کرد: طلاب باید حق طلبی حضرت زهرا (س) را سیره و روش زندگی خود قرار دهند و بدانند دفاع از مظلوم و حقیقت مهمترین رسالت امروز آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب حضرت زهرا (س) است، افزود: اگر امروز نگاه جهان مقاومت به ایران اسلامی است، به خاطر آن است که ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) هستیم و در این مسیر به خود می‌بالیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ فاطمی در همه امور حاکم شود و در این بین رسالت طلاب خواهر بسیار سنگین است، گفت: باید سبک زندگی فاطمی به خوبی برای جهانیان تبیین و تشریح شود و این به دستان طلاب خواهر محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که طلاب را از تبلیغ دین و ادامه راه ناامید کند، اظهار کرد: باید سیاسی بودن فاطمی را الگوی کار طلبگی خود قرار دهیم و این یکی از ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا بین حوزه‌های علمیه و مسائل سیاسی فاصله بیندازد، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد حوزه‌های علمیه سکولار شوند و این یک خطر جدی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد اسلام ناب جای خود را به اسلام متحجر بدهد، گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما باید مدافع باشیم که لازمه آن ستیزه گری با دشمن است.

وی با بیان اینکه دفاع ما از فرهنگ مقاومت در واقع دفاع از تمامیت ایران اسلامی است، تصریح کرد: دفاع از اسلام مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است که این مهم نیز با تربیت طلاب انقلابی محقق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش بی بدیل حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی گفت: باید به دنبال رشد و توسعه رشته‌های کاربردی و تخصصی متناسب با نیاز روز جامعه در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید طلاب مهذب و اهل علم تربیت کنیم و در این بین همه مسؤول هستیم، ادامه داد: اگر می‌خواهیم موفق باشیم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، باید در یک کلام بنده خدا شویم و این کار آسانی نیست./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات