۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۹۷۳۱۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ارائه صرف آمار از سوی کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کافی نیست

ارائه صرف آمار از سوی کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کافی نیست
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ارائه صرف آمار از سوی کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کافی نیست؛ بلکه باید خروجی کار گزارش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، بعدازظهر امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، بر تقویت همکاری این دو نهاد در استان تأکید کرد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت سیاست‌گذاری شایسته فعالیت‌های طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش، اظهار کرد: آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و چهل‌سالگی انقلاب نشان‌دهنده بلوغ گفتمان انقلابی است؛ اما باید ببینیم این گفتمان ازنظر محتوایی تا چه میزان در مدارس ترویج و تعمیق می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: واقعیت این است که پیش از تشکیل کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش هم دانش آموزان در مدارس نماز می‌خواندند و مشاوران مذهبی در مدارس فعالیت داشتند؛ اما باید ببینیم این کمیته تا چه حد توانسته ارتباط بین روحانیان و دانش آموزان را تقویت کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: پیش از تشکیل این کمیته هم نماز جماعت و گفتمان‌های دینی با عاملیت تبلیغات اسلامی در دانشگاه‌ها و مدارس برگزار می‌شد؛ ازاین‌رو ارائه این‌گونه آمارها ذیل فعالیت‌های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش منطقی نیست.

وی تصریح کرد: اینکه در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش آمار بدهیم که فلان تعداد نماز جماعت و گفتمان دینی در مدارس برگزار شده صحیح نیست؛ زیرا این گزارش‌ها ارتباطی به کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش ندارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در این زمینه گزارش داده شود که چه سیاست‌گذاری‌های کلانی در راستای تقویت ارتباط این دو نهاد صورت گرفته تا خروجی‌های بابرکتی از مدارس داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: هنر انقلاب اسلامی حرکت به سمت تعالی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد است؛ اما در این زمینه ارائه آمارهای کمی کفایت نمی‌کند بلکه باید خروجی کار را ببینیم.

وی با بیان اینکه طلبه از آموزش و پرورش وارد حوزه علمیه می‌شود، افزود: باید ببینیم از قِبل مصوبات کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، من به‌عنوان طلبه چه مقدار وقت برای دانش آموزان می‌گذارم نه اینکه صرفاً به ارائه آمار اعزام طلبه و روحانی بسنده شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات