۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۹۷۳۲۱
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

پویایی و بالندگی علمی حوزه به تقویت برنامه‌های تهذیبی وابسته است

پویایی و بالندگی علمی حوزه به تقویت برنامه‌های تهذیبی وابسته است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: پویایی و بالندگی علمی حوزه به تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی وابسته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی حرکتی ملی در دفاع از دین و ارزش‌های الهی بود.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دینی و مردمی بودن مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران بوده است، افزود: حضور یک رهبر آگاه در رأس نهضت انقلاب موجب پیروزی و همچنین بقای انقلاب اسلامی شده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب و روحانیان نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن بر عهده دارند، بیان داشت: حوزویان باید در کنار تبلیغ دین و ارزش‌های معنوی نسبت به انقلاب و دستاورد‌های آن نیز دغدغه‌مند عمل کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه در برابر انقلاب و دستاورد‌های آن مسؤول است، خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی چهل سال است که همه توان خود را به کار گرفته اند تا انقلاب به چهل سالگی نرسد، اما این تلاش و توطئه دشمن شکست خورده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه کادرسازی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حوزه افزون حمایت‌های علمی و معنوی از انقلاب باید در عرصه تربیت و پرورش نیرو‌های انقلابی، متعهد و اثرگذار برای آینده نظام اسلامی نیز فعال باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز جامعه اسلامی به طلابی مهذب و انقلابی نیازمند است، خاطرنشان کرد: حوزه باید در این عرصه با توجه به نیاز‌های جامعه اسلامی با حساسیت و جدیت بیشتری گام بردارد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رونق برنامه‌های اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: این برنامه‌ها در قالب یک طرح جامع تربیت اخلاقی در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه نمی‌تواند هیچ گاه نسبت به مسأله تهذیب و تربیت اخلاقی بی توجه باشد، خاطرنشان کرد: پویایی و بالندگی علمی حوزه به تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی وابسته است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات