۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۷۳۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
استقبال 10 هزار نفری از اکران فیلم های فجر، چتر عفو رهبری بر سر 192 زندانی و اعزام دانش آموزان به راهیان نور عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ١٠ هزار نفر از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و چهارمین دوره برگزاری در خراسان شمالی استقبال کردند .

حسین فرخنده اظهار کرد: حدود ١٠هزار نفر در چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر به سالن های سینما گلشن و سینما عمیق بجنورد آمدند و از فیلم های منتخب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در این استان دیدن کردند.

وی با بیان اینکه فیلم های این دوره از جشنواره در دو سینمای گلشن و عمیق بجنورد ٤٣ اکران داشت، اظهار کرد: فیلم های پالتو شتری، آشفتگی، قسم، تیغ و ترمه، حمال طلا، شبی که ماه کامل شد، دیدن این فیلم جرم است، جمشیدیه، روزهای نارنجی، سمفونی نهم، سرخ پوست، درخونگاه، خون خدا و معکوس از جمله فیلم های منتخب اکران شده در دو سینمای گلشن و عمیق بجنورد در بخش سودای سیمرغ می باشند. 

چتر عفو رهبری بر سر 192 مددجوی زندانی خراسان شمالی قرار گرفت

به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله مبارک فجر جمع زیادی از مددجویان زندان‌های خراسان شمالی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرارگرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند.

بر اساس بررسی صورت گرفته اولیه مسئولین زندان‌های استان، تاکنون ۱۹۲ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان شمالی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

مددجویان واجدالشرایط و مشمول عفو زندان بجنورد طی مراسم جشنی که با حضور محمدی مدیرکل زندان‌های استان، مسلم محمدیاران دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، حاتمی رئیس زندان و جمع زیادی از زندانیان در سالن آمفی‌تئاتر این زندان برگزار شد از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی بابیان اینکه همزمان در سطح زندان‌های استان این بررسی و آزادی ادامه دارد افزود همکاران ما در زندان‌های تابعه با بررسی دقیق در تلاشند تا با همکاری دستگاه قضایی تمامی مددجویان مشمول عفو مقام معظم رهبری را در اولین فرصت از زندان آزاد نمایند.

محمدی تصریح کرد: تعامل و همکاری نزدیک مراجع قضایی روند آزادی این دسته از زندانیان را تسریع کرده و این مهم باعث کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها خواهد شد.

220 دانش آموز پسر شیروان به اردوی راهیان نور اعزام شدند

نخستین کاروان دانش آموزی پسر متوسطه دوم در شیروان با بدرقه مسئولان شهرستان در قالب اردوی راهیان نور صبح روز سه شنبه به مناطق سابق عملیاتی در جنوب کشور اعزام شدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان اظهار داشت: 220 نفر از دانش آموزان پسر در قالب پنج دستگاه اتوبوس به مدت 6 روز از مناطق جنوب کشور بازدید می کنند.

حسین اسلامی با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن ارزش ها و خاطرات دوران دفاع مقدس در تلاش هستند گفت: حضور دانش آموزان و سایر اقشار راهیان نور در مناطق عملیاتی و انتقال این ارزش ها در قالب روایت گری و غیره سبب خنثی سازی توطئه دشمنان شده است.

وی گفت: امروز بازدید از سرزمین نور دیگر به یک ایام ویژه اختصاص ندارد و مردم در طول سال با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می دارند و با آرمان ها و ارزش های والای شهدا تجدید پیمان می کنند.

دومین محفل طنز حوزه هنری در بجنورد برگزار می شود

مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری دومین محفلِ طنزِ ادبی استان با حضور طنزپردازان مطرح از جمله ناصر فِیض شاعر برجسته کشور و مهرداد صدقی نویسنده کتاب آبنبات هلدار در بجنورد، خبر داد.

سیدی زاده با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری این محفل، معرفی و شناساندن سبک طنز در استان است، اظهار کرد: این جلسات به صورت ماهانه برگزار خواهد شد و در هر جلسه از اساتید حوزه طنز، استفاده خواهد شد.

این فعال در حوزه ادبیات با اشاره به انتشار فراخوان این محفل طنز توسط حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: علاقه مندان به حوزه طنز می توانند آثار خود را به دبیرخانه حوزه هنری استان ارسال کنند که پس از بررسی و ارزیابی، آثار برگزیده جهت اجرا در محافل طنز آینده اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دومین محفل طنز حوزه هنری خراسان شمالی ساعت 18 روز پنج شنبه 25 بهمن ماه در تماشاخانه شمس واقع در مجتمع فرهنگی-هنری گلشن بجنورد برگزار می شود، اعلام کرد: شرکت در این محفل ادبی برای عموم آزاد است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات