۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۷۳۲۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
کاروان قرآنی انقلاب در بشرویه، ثبت نام 6500 نفر در آزمون سراسری قرآن و کمبود نیروی انسانی در اداره ارشاد عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه از برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاریان و مسئولان فرهنگی استانی در قالب کاروان قرآنی انقلاب، در روز پنج شنبه جاری خبر داد.

پوررفعتی گفت: این محفل پنج شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در جوادیه برگزار می شود.

 ثبت نام 6500 نفر در آزمون سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: شش هزار و ۵۹۹ نفر از خراسان ‌جنوبی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کشور ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام عباسی اظهار کرد: آزمون در سه گروه امتحانی در قالب ۱۸ رشته برگزار می شود که مرحله کتبی آن ۹ اسفند ماه و بخش شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی شوند به مدت یک هفته از ۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بیرجند ۲۸ هزار و 844، درمیان ۲۷، سربیشه ۲۲۸، قاینات ۶۵۵ ، نهبندان ۷۳۵، سرایان ۶۲۱ ، فردوس ۳۴۷، بشرویه ۱۰۶، زیرکوه ۵۱، خوسف ۲۰۹، طبس ۳۷۳، مود ۲۹، اسدآباد طبس مسینا ۲۵۰  و عشق آباد ۱۲۴ نفر در آزمون ثبت نام کرده‌اند.

افزایش530 کتاب به کتابخانه های فردوس

رییس اداره کتابخانه های عمومی فردوس گفت: تا پایان آذر ماه امسال 535 نسخه کتاب به منابع دو کتابخانه عمومی شهرستان و همچنین 334 نفر به اعضای آن اضافه شده است.

ملیحه اسدی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان را دو هزار و 600 نفر و تعداد کتاب های موجود را 50 هزار نسخه بیان کرد که از این تعداد هزار و 700 نفر در کتابخانه عمومی فردوس و بقیه در اسلامیه عضو هستند.

کمبود نیروی انسانی عمده‌ترین مشکل حوزه فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوبی گفت: نبود اعتبار و بحث زیرساختی و نیروی انسانی عمده‌ترین مشکل حوزه فرهنگ و ارشاد در استان است و باید با برنامه‌ریزی منسجم و از پیش تعیین شده رو به جلو حرکت کنیم تا بتوان از وضعیت موجود خارج شویم.

ناصر نبی‌زاده صبح امروز در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی ادارات فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اظهار داشت: سند توسعه فرهنگ و هنر استان بر اساس ظرفیت‌های موجود و با توجه به کمبودها با چشم انداز چهارساله بی شک از ضروریات است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و باید بتوانیم ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه فرهنگ و هنراستان ایجاد کنیم.

وی گفت: انتظار داریم معاونین و روسای ستادی و شهرستان‌های استان با تعامل و هم فکری به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت کنند و بستری حرفه‌ای‌تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان ایجاد کنند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات