۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۷۳۳۵
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری از امروز

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری از امروز
حجت الاسلام آقابابایی گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ طلبه جدیدالورود برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه برادران استان پذیرش شوند.
حجت الاسلام علی اکبر آقابابایی، معاون آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران این استان برای سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸ گفت: نام نویسی برای پذیرش در حوزه‌های علمیه برادران استان طی دو مرحله انجام می‌شود؛ یک مرحله از امروز تا ۲۷ اسفندماه سال جاری و مرحله دوم نیز از ۱۷ تا ۲۲ فروردین ماه سال آینده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه برادران این استان باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه علمیه برادران کشور اقدام کنند، اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون ورودی نیز ۳۰ فروردین ماه سال آینده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شرایط پذیرش طلاب همانند سابق است، خاطرنشان کرد: شرط سنی پذیرش حداکثر سن ۱۸ یعنی متولدین ۱۳۸۰ است و داوطلبان دوره سفیران هدایت باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند؛ حافظان کل یا اجزاء قرآن و نهج البلاغه و خانواده‌های ایثارگران و رتبه‌های برتر کشوری نیز از امتیازات خاصی برخوردار هستند.

حجت الاسلام آقابابایی با اشاره به اینکه پذیرش طلاب جدیدالورود در سال آینده در دو دوره بلند مدت و کوتاه مدت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ طلبه جدیدالورود برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه برادران استان پذیرش شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پذیرش طلاب جدیدالورود در ۱۰ مدرسه علمیه برادران استان انجام می‌شود، گفت: از این تعداد دو مدرسه سفیران هدایت صاحب الزمان (عج) هفشجان و سفیران هدایت موعود شهرکرد در دوره کوتاه مدت طلبه جدیدالورود می‌پذیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مدارس علمیه شهرستان‌های اردل و بن تازه تأسیس هستند، تصریح کرد: به لطف الهی و با پیگیری‌های شبانه روزی در همه شهرستان‌های استان دارای حوزه علمیه برادران هستیم و این از برکات نظام اسلامی است.

حجت الاسلام آقابابایی، بحث کیفیت را در گزینش بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ما نمی‌خواهیم با پذیرش افراد زیاد به افزایش آمار خود بپردازیم بلکه فرمانده‌ای می‌خواهیم که جهادگر باشد و در میدان کنونی بتواند بجنگند./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هاشم مالکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
سلام آیا حوزه علمیه هفشجان طلبه میپذیرد؟
0
0