۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۷۳۳۷
حجت الاسلام کفیل:

برای حفظ دین در دوران غیبت باید ثابت قدم بود

برای حفظ دین در دوران غیبت باید ثابت قدم بود
معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: راهکار اساسی برای حفظ دین در دوره غیبت ثابت قدم و مقاوم بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) در جلسه مهدویت که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در روایات از دوره غیبت به دوره هلاکت تعبیر کرده‌اند.

وی افزود: برای وصف هیچ دوره ای از کلمه هلاکت استفاده نشده است؛ امام صادق(ع) در وصف دوره غیبت اشک می‌ریختند و می‌فرمودند این اشک‌ها به خاطر مشکلاتی است که در دوره غیبت بر سر شیعیان و محبان ما می‌آید.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) ابراز داشت: دعای الهی عظم البلاء، دعای عهد و دعای افتتاح همه اشاره به غم بزرگی در دوران غیبت امام زمان(عج) می‌کنند؛ طبق روایات بدترین و سخت‌ترین دوره تاریخ از زمان حضرت آدم(ع) تا ظهور، دوران غیبت حضرت مهدی(عج) است.

وی در ادامه بیان داشت: از طرف دیگر پیامبر(ص) به اصحاب خود می‌فرمایند فضیلت مردم زمان غیبت، از شما بیشتر است زیرا ولایت امامی را می‌پذیرند که او را ندیده‌اند؛ روایت است حفظ دین در دوران غیبت بسیار مشکل است و از آن به نگه‌داشتن آهن گداخته در دست تعبیر شده است.

حجت الاسلام کفیل اظهار داشت: گاهی انسان درگیر یک کلمه، جمله، یک موضوع دنیوی و یا یک عُلقه می‌شود که او را سرگرم کرده(هرکسی متناسب با سن خود) و سبب غفلت از امام زمان(عج) می‌شود؛ امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند از هلاکت نجات پیدا نمی‌کند مگر کسی که در قائل بودن و اعتقاد به حضرت حجت و دین ثابت قدم باشد.

وی افزود: ما گاهی دچار عقاید سکولاری می‌شویم، گاهی از تعابیر یک شب هزار شب نمیشه و یا یک گناه به جایی لطمه نمی‌زند، استفاده می‌کنیم که این کار به عبارتی ترک اولی و مکروه است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) بیان داشت: از ائمه معصومین(ع) روایت است به شیعیان ما برسانید هر جا بوی شیطان می‌آید نروید و شیطان را بر خودتان حاکم نکنید؛ راهکار اساسی برای حفظ دین در دوره غیبت ثابت قدم بودن و مقاوم بودن است، ما به مقدار حکومت و حاکمیت خودمان می‌توانیم جامعه را به ثبات قدم برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیه ای که پیامبر(ص) را پیر کرد این بود که پیامبر مامور شد مومنین را به مقام استقامت برساند؛ اگر با دانشجو، دوست، خانواده و ... در ارتباط هستیم برای حفظ دین خود و یکدیگر در دوران غیبت تلاش کنیم./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات