۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۷۳۴۰
امام جمعه بجنورد:

حضور روحانیت در مدارس تشریفاتی و دکوری نباشد

حضور روحانیت در مدارس تشریفاتی و دکوری نباشد
امام جمعه بجنورد خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش، گفت: از روحانیت در مدارس به‌صورت تشریفاتی و دکوری استفاده نکنید؛ بلکه باید استفاده عملی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، با اشاره به ضرورت پیوند بین علم و دین در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه اگرچه حوزه علمیه و آموزش و پرورش روش‌های متفاوتی دارند؛ اما رسالت هر دو نهاد یکسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش، اظهار کرد: از روحانیت در آموزش و پرورش به‌صورت تشریفاتی و دکوری استفاده نکنید؛ بلکه باید استفاده عملی باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید روحانیان در مدارس به‌صورت میدانی فعالیت کنند، افزود: آنچه در کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مهم است خروجی و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این مهم تنها با یک نماز امام جماعت درست نمی‌شود و اگرچه نماز دالان ورودی به معنویت است ولی این کافی نیست؛ ازاین‌رو باید مشاورهای مذهبی ما در مدارس بیشتر و حضور روحانیت در مدارس ملموس‌تر شود.

وی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در سر صف صبحگاهی دانش‌آموزان، برنامه‌های مناسبتی دینی و کشوری با استفاده از روحانیان برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برای بچه مسلمان عیب بزرگی است که مناسبت‌های انقلابی و دینی خود را نداند؛ اما همه ورزشکاران و فوتبالیست‌ها را بشناسد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این برای ما عیب است که دانش‌آموز ما زندگی‌نامه ورزشکاران را می‌داند اما حتی نمی‌داند امام هادی (ع) امام چندم است و این نشان می‌دهد که در این زمینه کم‌کاری شده است.

وی در خاتمه با تأکید بر پایدار کردن خدمات روحانیان و طلابی که به‌عنوان سرباز در مدارس و آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این ارتباط و آشنایی قطع نشود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات