۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۳۴۴
استاد حوزه علمیه:

نماز اول وقت فرصتی برای تقرب به درگاه الهی است

نماز اول وقت فرصتی برای تقرب به درگاه الهی است
حجت الاسلام محمدزاده گفت: مؤمن برای کسب تقوای الهی همواره سعی دارد بهترین لحظات و حالات خود را به عبادات اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قاسم محمدزاده، رییس ستاد زکات در استان آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز اظهار داشت: اساس شعار در جهت تقوای الهی این است که بندگان خدا هیچ ترس و هیچ حسرت و اندوهی در دل خود نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مؤمن برای کسب تقوای الهی همواره سعی دارد بهترین لحظات و حالات خود را به عبادات اختصاص دهد که در این صورت حکمت آن برای او آشکار می شود و از لذت عبادت سیر نخواهد شد، بنابر این واضح است که خواهیم یافت توصیه شده بهترین حالات را برای راز و نیاز با معبود اختصاص دهیم.

 حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: اگر بخواهیم از اولیای الهی باشیم باید مراقبت از اعمال داشته باشیم، مخصوصا برای درک ثواب کامل، سعی کنید نماز را در اول وقت به جای آورید؛ توصیه به نماز اول وقت سخن لقمان حکیم و پیامبران و امامان نیست بلکه این خواسته خدا از بندگانش هست.

وی با اشاره به راهکارهای تقرب به درگاه الهی از دیدگاه بزرگان دین گفت: اصل؛ انجام واجبات و ترک محرمات است و این نماز اول وقت است که انسان را متحول و کاملا دگرگون می کند و اولیا الهی با تکیه به این مسأله آرامش و توکل اکمل به ذات اقدس الهی را دارند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که دوران طلبگی بهترین فرصت برای کسب فضایل معنوی و خلوت با خالق هستی است، افزود: بهره‌مندی از فرصت های ارزشمند دوران تحصیل در حوزه در آینده ممکن است؛ دیگر تکرار نشود، این روزها فرصتی برای تهذیب نفس شناخته می شود./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات