۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۷۳۴۵
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

صداقت و تکلیف مداری، محور مجاهدت های روحانیت بوده است

صداقت و تکلیف مداری، محور مجاهدت های روحانیت بوده است
حجت الاسلام جباری گفت: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در طول تاریخ اسلام بر اساس صداقت و تکلیف مداری بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر عصر امروز در نشست جمعی از روحانیان و مبلغان دینی این شهرستان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری و مدیریت روحانیت را یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در میان داشت توانست موجب حرکت عظیم توده ملت علیه رژیم طاغوت شود.
 
وی با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف تاریخ در کنار مردم بوده است، افزود: مهم‌ترین شاخصه روحانیت شیعه همین مردمی بودن آن است.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که وحدت و همبستگی مردم و روحانیت موجب سرنگونی رژیم تا دندان مسلح طاغوت شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز یکی از دلایل مهم بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی همراهی و همبستگی میان مردم و روحانیت در همه عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، نسبت به توطئه دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت اشاره کرد و گفت: دشمن به خوبی می‌داند تا وحدت میان مردم و روحانیت پابرجا باشد آن‌ها هیچ گاه نمی‌توانند به اهداف خود در ایران اسلامی دست پیدا کنند.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که هدایت و راهنمایی جامعه همواره یکی از وظایف مهم روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در جریان نهضت انقلاب، مسیر اصلی حرکت را به مردم نشان داد که منجر به یک موج ملی شد.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از اسلام و انقلاب را ترک نکرده است، بیان داشت: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در طول تاریخ اسلام بر اساس صداقت و تکلیف مداری بوده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که دشمنان همواره از هوشیاری و بصیرت بالای روحانیت عصبانی و ناراحت بوده اند، خاطرنشان کرد: تخریب چهره روحانیت با تبلیغات دروغین و غیرواقعی از مهم‌ترین اهداف دشمن در جامعه اسلامی بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بر خلاف هدف دشمن، محبوبیت روحانیت در جامعه اسلامی هر روز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: دلیل این محبوبیت نیز مردمی بودن روحانیت در طول تاریخ است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات