۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۹۷۳۵۸
ویژه روحانیان استان چهارمحال و بختیاری؛

درس خارج فقه و اصول در شهرکرد برگزار می‌شود

درس خارج فقه و اصول در شهرکرد برگزار می‌شود
حجت الاسلام احمدی گفت: از ابتدای امسال با پیگیری و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، درس خارج ویژه روحانیان و طلاب استان راه اندازی شده است.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برادران از امروز گفت: به لطف الهی همه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان دیده شده است و آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال کیفی سازی در حوزه‌های علمیه برادران هستیم، افزود: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم کیفیت را فدای کمیت کنیم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به رشد همه جانبه حوزه‌های علمیه در سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: به لطف الهی امروز حوزه‌های علمیه برادران استان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند تا آنجا که در دورترین نقطه استان نیز مدرسه علمیه داریم و این جای شکرگزاری دارد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از معضلات جدی استان در بحث حوزه‌های علمیه این بود که زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم نبود، تصریح کرد: به لطف الهی امروز همه مقاطع حوزوی در استان وجود دارد و دیگر نیازی به مهاجرت طلاب بومی استان به استان‌های همجوار وجود ندارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حتی درس خارج هم در استان راه اندازی شده است، افزود: از ابتدای امسال با پیگیری و حمایت‌های نماینده محترم، ولی فقیه در استان، درس خارج ویژه روحانیان و طلاب استان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه درس خارج دو روز در هفته به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار می‌شود و با قوت هر چه بیشتر هم ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: ۷۵ نفر از روحانیان استان از ابتدای امسال پای درس خارج آیت الله منصور مظاهری، از اساتید حوزه علمیه قم می‌نشینند و کسب فیض می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلاس درس خارج استان در دو بحث اصول و فقه برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۱۱۲ جلسه از کلاس درس خارج استان برگزار شده است که برای سال تحصیلی جدید نیز به همین روال ادامه خواهد داشت./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات