۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۷۳۶۲
حجت الاسلام نوایی:

همایش تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان برگزار می شود

همایش تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان برگزار می شود
مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: حدود 40 نفر از برترین ها و ممتازین علمی حوزه علمیه خراسان تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر نوایی، مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان امروز در نشست خبری از برگزاری  همایش تجلیل از برترین های و ممتازین حوزه علمیه خراسان خبر داد.

وی با اشاره به تحصیل 28 هزار نفر در حوزه های علمیه خراسان بزرگ، گفت: از حدود 40 نفر در این همایش تجلیل می شود همچنین 2 هزار نفر از طلابی که دارای نمره تحصیلی بالا هستند، به این مراسم دعوت شده و  لوح تقدیر اهدا می شود.

حجت الاسلام نوایی با اشاره به تحولات حوزه علمیه خراسان بعد از تشکیل شورای عالی حوزه علمیه، ابراز کرد: تحولات اساسی در حوزه های آموزشی، پژوهش، تبلیغ، فرهنگی و مدیریت صورت گرفته است و در این راستا مدارس تخصصی، رشته‌های علمی تخصصی، قرارگاهای دانشی و علمی و هیأت‌های اندیشه ورز شکل گرفت.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان افزود: کارهای تحقیقانی و مطالعاتی و چاپ کتب از دیگر دستاوردهای تحولی حوزه علمیه است که 320 نفر از برترین ها و ممتازین حوزه علمیه در بحث آموزش شناسایی شده است و در افق پیش رو برترین های حیطه پژوهش، تبلیغ، فرهنگی و مدیریت را شناسایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بخش شناسایی استعدادهای برتر ما هشت گروه شامل اجتهاد، علوم عقلی، قرآن و حدیث، اخلاق، تبلیغ، سیاست، ادبیات و هنر و اهل قلم طبقه‌بندی کردیم که البته در بحث فقه کارهای بزرگی انجام شده و اکنون در رشته فقه و اقتصاد ۲۲ نفر به صورت تخصصی در حال فراگیری این علم براساس فقه و مبانی اسلامی هستند.

حجت الاسلام نوایی ادامه داد: این همایش 2 اسفند از ساعت 8 تا 11 در مدرسه نواب با حضور اساتید حوزه علمیه و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات