۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۳۸۱
گزارش رسا؛

سرکوب آزادی ‌‌بیان در راهروهای منتهی به کنگره آمریکا

سرکوب آزادی ‌‌بیان در راهروهای منتهی به کنگره آمریکا
نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا به اندازه‌ای است که احدی اجازه انتقاد از سیاست‌های اسرائیل را ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمتر از یک هفته از اظهار نظر جنجالی الهان عمر نماینده سومالیایی‌تبار کنگره آمریکا علیه سیاست‌های حزب دموکرات و لابی‌های صهیونیستی ـ آمریکایی و اعطای پول‌های کثیف به مقامات آمریکایی از سوی اسرائیل می‌گذرد.

الهان عمر بارها از سوی مقامات آمریکایی مورد تهدید قرار گرفت. به تازگی کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا علیه وی و رشیده طلیب واکنش تندی نشان داد.

مک کارتی در توئیتی نوشت: «اظهارات ضد یهودی جایی در کنگره نداشته و سکوت دولت دموکرات در برابر این بی‌خردی‌ها بسیار خطرناک است.»

به چالش کشیدن خطوط قرمز اسرائیل
الهان عمر تنها به جرم مسلمان بودن، داشتن پوشش حجاب و برخورداری از شرافت، نجابت، حیا و عفّت، حمایت از عدالت و حقیقت، رسوا ساختن نقش لابی‌ گری‌های اسرائیل در تغییر رویکردها و موضع‌ گیری‌های مسؤولان آمریکایی، سیاست زدگی در عرصه آزادی بیان به ویژه آنگاه که پای رژیم صهیونیستی در میان باشد مورد هجمه شدید رسانه‌ای و تخریب شخصیتی حتی از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور وقیح آمریکا قرار گرفت.

این بانوی زن مسلمان، بیش از 78درصد از آراء ایالت مینه‌سوتا آمریکا را از آن خود کرد تا در کنار رشیده طلیب اولین بانوی زن مسلمانی باشد که به کنگره راه پیدا می‌کند. از آنجا که الهان عمر، به خطوط قرمز آمریکا یعنی انتقاد از اسرائیل و جنایاتش در جهان نزدیک شده است مورد چنین حمله وحشیانه رسانه‌ای قرار گرفته است.

وی بارها از تاثیر دلارهای صهیونیستی در خرید مواضع سیاست مداران آمریکایی در دفاع از جنایات این رژیم کودک کش در منطقه خاورمیانه و نیز سکوت مجامع جهانی در برابر دخالت‌های آشکار این رژیم در امور کشورهای مسلمان و یا نقض قوانین بین‌المللی انتقاد کرده است.

این سیاست‌مدار زن مسلمان، چند روز قبل توئیت، گلین گرینوالد تحلیلگر سیاسی آمریکایی را بازنشر کرد که در آن آمده بود: «حیرت‌آور است که مقامات سیاسی آمریکا چقدر وقت در دفاع از یک دولت بیگانه صرف می‌کنند حتی اگر این امر به معنای حمله به آزادی بیان باشد»

الهان عمر با عبارت «این مسأله با پول مرتبط است» به این توئیت پاسخ داد تا زمینه برای این تفسیر فراهم شود که وی به دلارهای یهودی که در موسسه‌های آمریکایی برای دفاع از رژیم صهیونیستی هزینه می‌شود، اشاره داشته است.

وی چهارماه پیش از پیروزی در انتخابات پارلمانی آمریکا و همزمان با ایام جنگ 51 روزه غزه در توئیتی نوشت: «اسرائیل توانست جهان را هیپنوتیزم کند. خداوند مردم را بیدار کرده و به آنان توانایی دیدن اقدامات جنایت آمیز اسرائیل را بدهد.»

از مصونیت سیاسی یهودیان تا اجبار به عذرخواهی
از سویی توماس فریدمن نویسنده مشهور آمریکایی در ستون روزنامه نیویورک تایمز در سال 2011 می‌نویسد: «امیدوارم بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بفهمد که دست زدن ده‌ها باره اعضای کنگره برای او در سخنرانی‌اش نه به دلیل سیاست‌ ورزی‌ها بلکه به دلیل پرداخت مبالغ هنگفت از سوی لابی‌های اسرائیلی بود.»

جالب آنکه فریدمن هیچگاه به دلیل این سخنان متهم به «جنگ طلبی» نشد زیرا وی اصالتا یهودی است پس اگر هر فردی غیریهودی چنین سخن گفته و یا یک دهم این را بر زبان جاری می‌ساخت به مرگ محکوم می‌شد.

در تایید این سخن، چندی قبل، یکی از کارشناسان عربی، در یک برنامه تلویزیونی با حضور نویسنده‌ای سرشناس از خاندان یهودی ساکن انگلستان پیرامون قدرت لابی‌گری اسرائیل و نفوذ صهینیست‌ها در آمریکا سخنانی را مطرح ساخت که این اقدام با واکنش شدید نویسنده یهودی مواجه شده و مهمان برنامه را به مرگ تهدید کرد.

الهان عمر پس از بالاگرفتن فشارها و با درخواست اعضای حزب دموکراسی، برای کاهش هجمه‌ها علیه خود مجبور به «عذرخواهی اجباری» شد تا از جان خود محافظت کند اما با سخنانش ضمن رسوایی رژیم صهیونیستی، ادعای آزادی بیان آمریکا را به چالش کشید.

وی با به چالش کشیدن شعارهای تزئینی نظام‌های مدعی دموکراسی، به افزایش میزان آگاهی مردم جامعه آمریکا کمک شایانی کرده و حتی می‌توان امیدوار بود که اقدام این بانوی زن مسلمان آغازگر به رسمیت شناختن آزادی بیان آنگونه که شایسته است،  قرار گیرد.

امت اسلامی نیز وظیفه دارد در حمایت از این بانوی زن مسلمان به پا خواسته و با تشدید فشارها، نظام آمریکا را در پذیرش و به رسمیت شناختن حقوق فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مجاب کند. /981/ب950/ر

محمد رایجی پژوهشگر مسائل جهان اسلام

محمد رایجی
ارسال نظرات