۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۷۳۹۸
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

مردم روشنفکرنماها را سرافکنده کردند

مردم روشنفکرنماها را سرافکنده کردند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: وقتی مردم ما این چنین به میدان می‌آیند مسئولان باید بیشتر قدردان باشند و بیشتر از گذشته خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به روش‌های مختلف تلاش می‌کردند مردم را از این راهپیمایی دور کنند اما به فضل پروردگار شرمنده شدند و این حضور برای مؤمنین و متدینین عالم مایه دلگرمی شد.

رئیس مرکز خدمت حوزه تصریح کرد: با وجود گرفتاری‌ها و مشکلات و همچنین شرایط نامساعد جوی، مردم حقیقتاً کار بزرگی انجام دادند و شاید برای برخی مسئولان هم این حضور گرم قابل پیش‌بینی نبود.

وی ابراز داشت: بعضی از روشنفکرنماها به این دلیل که دلسرد شده و ناراحتند و به دلایلی به اهداف نادرست خود نرسیده‌اند این ناامیدی را به مردم تسری می‌دهند و در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌کردند که مردم دلسرد شده‌اند و نمی‌آیند و حالا که دیدند مردم با این شور و نشاط به میدان آمدند سرافکنده شدند.

دشمنان ما اعتراف کردند که یک راهپیمایی استثنایی بوده است
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: این افراد همان روحیات غربی‌ها را دارند و در این شرایط نیز به جای اینکه به این حضور اذعان کرده و از مردم تشکر کنند می‌گویند که زیاد هم استقبال نشده است درحالی‌که دشمنان ما اعتراف کردند که یک راهپیمایی استثنایی بوده است.

وی گفت: این افراد به دلیل ناراحتی درونیشان سعی می‌کنند که این حضور پرشور را کمرنگ جلوه دهند که نشان دهنده این است که آنها از یک ذهنیت نادرست رنج می‌برند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: این افراد نه تنها تحسین نمی‌کنند بلکه اگر نقطه ضعفی باشد بزرگنمایی می‌کنند؛ آنها را باید بشناسیم و بدانیم کسانی که این چنین موضع می‌گیرند و از زبان مردم سخن می‌گویند نادرست می‌گویند و حرف خودشان را به نام مردم بیان می‌کنند.

وظیفه داریم که نگذاریم این حضور کمرنگ شود
وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور و همه ما وظیفه داریم نگذاریم این حضور کمرنگ شود، گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی یک معجزه است، ولی چون زیاد این حضور را دیده‌ایم برای ما عادی شده است.

راهپیمایی 22 بهمن در دنیا بی‌سابقه است
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: این حضور در دنیا بی‌سابقه است و حتی در سالگرد انقلاب‌های دیگر کشورها این چنین رویدادی وجود ندارد، حتی در زمانی که آن کشورها برای انقلابشان هم بزرگداشت برگزار می‌کردند این چنین نبوده که در همه شهرها و روستاها برگزار شود.

وی بیان کرد: مردم ما چنین حرکت عظیمی در دنیا رقم می‌زنند ولی متأسفانه گاهی درست بیان نمی‌کنیم و حتی زبانی هم قدرشناسی نمی‌کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه یکی از عیب‌های ما بیان نکردن این نکات است گفت: در شرایطی که دیگران می‌خواهند این حرکت عظیم را کمرنگ جلوه دهند، ما وظیفه داریم واقعیت آن را بگوییم و در جمع دوستان و بستگان آن را مطرح کنیم.

وی عنوان کرد: ما همه وظیفه داریم برای این نعمتی که خداوند به ما داده است شاکر باشیم و شکر آن محبت و احساس دلسوزی و خیرخواهی به مردم مخصوصاً به بستگان و همسایگان است.

تنها نقاط ضعف را مبنای قضاوت قرار ندهید
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: کسانی که ضعف‌های ایران اسلامی و ملت بزرگ ما را بزرگنمایی می‌کنند کاش درست قضاوت کنند، ابتدا نقاط قوت و پیشرفت‌ها را مطرح کنند و بعد به ضعف‌ها اشاره کنند نه اینکه تنها نقاط ضعف را مبنا قرار دهند.

وی تأکید کرد: وقتی مردم ما این چنین به میدان می‌آیند مسئولان باید بیشتر قدردان باشند و بیشتر از گذشته خدمت کنند و امیدوارم خداوند به آنها توفیق دهد که فعال باشند و در خدمت به مردم جهادی عمل کنند./1330/د101/ج

ارسال نظرات