۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۴۲۳
نماینده مجلس:

مسؤولان فرمایشات رهبری در دهه پنجم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهند

مسؤولان فرمایشات رهبری در دهه پنجم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهند
افضلی گفت: در این مقطع که استکبار جهانی حضور ایران در منطقه را مخل آسایش خود می‌بیند باید فرمایشات رهبری در دهه پنجم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مقطع که استکبار جهانی حضور ایران در منطقه را مخل آسایش خود می‌بیند باید فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب را سرمشق و سرلوحه قرار دهیم.

وی گفت: شب گذشته نیز تروریست‌های کوردل با اقدامات انتحاری و کوردلانه خود جمعی از پاسداران دلاور انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان وسیع کشور دچار عقب ماندگی تاریخی است و خشکسالی‌های 20 ساله در این منطقه وجود دارد.

افضلی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در منطقه اقتصاد دامپروری و کشاورزی است و خشکسالی‌ها نیز زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی به نزولات آسمانی بستگی دارد و این موضوع سبب شده که بیش از 35 درصد مردم نهبندان و سربیشه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه باید توانمندسازی مددجویان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور کند جلو می‌رود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در هر منطقه، راه آهن و حمل و نقل است که متاسفانه این حمل و نقل در استان وجود ندارد بنابراین چگونه می‌توان بدون حمل و نقل مناسب در استان سرمایه گذاری انجام شود.

افضلی با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، اظهار کرد: با این اعتباراتی که به آب و فاضلاب اختصاص پیدا کرده حدود 20 سال طول می‌کشد تا آب شرب مناطق انتخابیه را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها سبب شده از سال 91 تا 95 حدود 7 هزار نفر از شهرستان نهبندان مهاجرت کنند، افزود: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه است که تنها یکی از این بازارچه‌ها فعال است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد حاصل از بازارچه‌های مرزی به مرکز کشور منتقل می‎شود و درآمد کمی به منطقه تزریق می‌شود.

افضلی با بیان اینکه خراسان جنوبی نیاز به توجه و اعتبارات ملی دارد، بیان کرد: با بودجه‌های قطره چکانی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: نگاه به استقرار مردم در شرق کشور باید نگاه امنیتی باشد؛ هرچند خراسان جنوبی استان امنی است اما این امنیت نباید سبب شود توجه ملی صورت نگیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات