۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۷۴۳۳
توصیه آیت الله نوری همدانی برای ارتباط نزدیک مسؤولان با مردم؛

پرهیز از اشرافی گری وخدمت خالصانه مسؤولان مردم را به انقلاب امیدوارترمی کند

پرهیز از اشرافی گری وخدمت خالصانه مسؤولان مردم را به انقلاب امیدوارترمی کند
حضرت آیت الله نوری مسؤولان را به ارتباط نزدیک با مردم توصیه کرد و گفت: مسؤولان باید شخصا به میان مردم بروند و با اخلاق خوب به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار شهردار تهران با بیان این که اسلام در زمینه مدیریت جامعه دستورات راهگشایی دارد، گفت: مسؤولان باید بر اساس دستورات دینی و اسلام گام بردارند تا بتوانند موفق باشند.

وی افزود: مدیر جامعه اسلامی باید با اخلاص در خدمت مردم باشد و قدر فرصت مسؤولیت را بداند، نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر منشور حکومتداری بوده و نظام اسلامی باید بر مبنای آن گام بردارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسؤولان نباید به طمع مال و مقام قبول مسؤولیت کنند، اظهار داشت: مردم در نظام اسلامی و انقلابی در درجه نخست اهمیت هستند، یک مسؤول باید با علاقه و محبت به مردم به جامعه خدمت کند چرا که مردم ستون دین هستند.

وی با تجلیل از حضور حماسی مردم در 22 بهمن ادامه داد: به برکت اسلام و انقلاب مردم پای کار نظام هستند و اجازه نمی دهند که کسی به کشور تعرضی داشته باشد، در کنار مردم بودن و حل مشکلات آن ها وظیفه مسؤولان است.

این مرجع تقلید مسؤولان را به ارتباط نزدیک با بدنه جامعه و مردم توصیه کرد و ابراز داشت: یکی از برنامه های امیرمؤمنان ارتباط نزدیک با مردم و رسیدگی به مشکلات آن ها بود، مسؤولان باید شخصا به میان مردم بروند و با اخلاق و نرمش به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: اگر مردم بدانند که مسؤولان سراغ اشرافی گری نمی روند و در پی رفع مشکلات هستند دلگرم می شوند، مدیران جامعه اسلامی باید در برابر مردم متواضع باشند و زندگی آن ها نباید متفاوت از جامعه و مردم باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر برنامه اسلام در جامعه اجرایی شود شاهد برچیده شدن فقر و درماندگی از جامعه خواهیم بود، مردم باید دقت مسؤولان در بیت المال را ببینند و نظام اسلامی باید در عدالت، اخلاص، صداقت و مدیریت الگوی دیگران باشند.

وی اضافه کرد: مردم باید بدون مشکل بتوانند با مسؤولان ارتباط داشته باشند و اگر احیانا مشکل غیر قابل حلی وجود دارد باید با اخلاق و بیان خوب برخورد شود.

محمد قمین
ارسال نظرات