۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۴۵۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مشاوره در حوزه باید به یک فرهنگ تبدیل شود

مشاوره در حوزه باید به یک فرهنگ تبدیل شود
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: مشاوره باید در حوزه علمیه به عنوان یک فرهنگ تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در ساری، با مهم ارزیابی کردن جایگاه مشاوره در حوزه، آن را عامل رشد علمی و اخلاقی طلاب دانست.
 
وی با بیان این که در حال حاضر یک برنامه مدون برای تقویت مسأله مشاوره در حوزه علمیه وجود دارد، افزود: حضور مشاوران در مدارس علمیه یک فرصت مغتنمی برای تعامل و ارتباط دوسویه با طلاب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که شناخت آسیب‌های احتمالی پیش روی طلاب از گسترش آن در میان طلاب جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: تقویت فرهنگ مشاوره به شناخت و رفع این آسیب‌ها در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره باید در حوزه به عنوان یک فرهنگ قالب تبدیل شود، خاطرنشان کرد: موضوع مشاوره باید در کنار سایر برنامه‌های حوزه مورد توجه جدی مدیران و اساتید مدارس قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، حضور مشاوران در مدارس و تعامل سازنده با طلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یک مشاور می‌تواند با شناخت مناسب می‌تواند مسیر صحیح حرکت را برای طلاب ترسیم کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت‌های مشاوره‌ای در سطح حوزه‌های علمیه استان‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود چهل مشاور در سطح مدارس علمیه استان مشغول ارئه خدمات مشاوره‌ای به طلاب حوزه هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز رسالت حوزه بسیار سنگین‌تر از گذشته است، بیان داشت: امروز حوزه باید طلابی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و پرورش دهد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نیاز‌های امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است و همین مسأله وظیفه حوزه را سنگین‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های علمی باید به گونه‌ای باید تا بتواند با بهره گیری از ظرفیت بالای علم دین پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات