۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۹۷۴۶۰
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران

راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تلاش برای راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در ساری از تقویت فعالیت‌های مشاوره‌ای در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که امروز نیاز‌های مشاوره‌ای بسیاری در سطح مدارس علمیه وجود دارد، افزود: برنامه‌های مشاوره‌ای حوزه از نخستین روز ورود طلبه به حوزه آغاز و تا زمان فارغ التحصیلی ادامه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب در زمینه‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و تحصیلی نیازمند مشاوره هستند، خاطرنشان کرد: مشاوره همچون چراغی مسیر صحیح حرکت طلاب را روشن می‌کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاور می‌تواند بهترین همراه برای طلاب در طول همه مراحل دوران تحصیلی باشد، تصریح کرد: حضور یک مشاور خوب در کنار طلبه می‌تواند زمینه را برای رشد علمی و اخلاقی او در طول دوران تحصیل فراهم کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب بدون بهره گیری از توان علمی مشاوره ممکن است در انتخاب مسیر دچار اشتباه شوند، خاطرنشان کرد: موفقیت طلاب در حوزه به مشاوره صحیح در طول دوران تحصیل وابسته است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت‌های مشاوره‌ای در حوزه علمیه مازندران بودیم، تصریح کرد: مرکز مشاوره حوزه علمیه استان از دو سال گذشته با حضور مشاوران متخصص و مجرب فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از افزایش تعداد مشاوران مجرب و متخصص در استان خبر داد و افزود: با توجه به وجود نیاز در این بخش، ضرورت دارد تعداد بیشتری مشاور در سطح مدارس علمیه استان حضور داشته باشند تا بتوانند به ارائه خدمات مناسب مشاوره‌ای به طلاب بپردازند.
 
وی با بیان این که تاکنون چندین دوره تربیت مشاور در مازندران برگزار شده است، گفت: این دوره‌ها در دو بخش مقدماتی و تخصصی برگزار شد که تاکنون منجر به تربیت چهل مشاور متخصص و مجرب در سطح استان شده است.
 
حجت الاسلام طبرسی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش برای راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران خبر داد و افزود: مکاتبات لازم به منظور اخذ مجوز این رشته در یکی از مدارس علمیه ساری انجام شده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات