۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۷۴۹۰
در سال تحصیلی جاری صورت گرفت؛

همکاری بیش از ۱۲۰ دانش آموخته خواهر چهارمحال و بختیاری با آموزش و پرورش

همکاری بیش از ۱۲۰ دانش آموخته خواهر چهارمحال و بختیاری با آموزش و پرورش
اسکندری گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۲۲ نفر از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران این استان به عنوان ائمه جماعات در مدارس آموزش و پرورش همکاری داشته اند.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های سال جاری این معاونت ساماندهی دانش آموختگان خواهر این استان بوده است، گفت: به لطف الهی بانک اطلاعاتی بیش از ۶۰۰ طلبه دانش آموخته خواهر این استان تا کنون ساماندهی شده و این در نوع خود بی سابقه است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزوی در زمینه‌های مختلف یکی از مزایای این ساماندهی و تهیه بانک اطلاعات آن‌ها است، افزود: در سال‌های گذشته طلاب دانش آموخته خواهر این استان به عنوان ائمه جماعت در مدارس آموزش و پرورش بسیار نقش آفرین بوده اند و در قالب مدارس امین به ایفای نقش تبلیغی خود پرداخته اند.

اسکندری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۲۲ نفر از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران این استان به عنوان ائمه جماعات در مدارس آموزش و پرورش استان همکاری داشته اند، اظهار کرد: هر ساله در ابتدای سال تحصیلی آموزش و پرورش نیاز خود را در این زمینه اعلام می‌کند و مدارس علمیه استان نیز طلاب واجد الشرایط را در سامانه رضوان نام نویسی می‌کنند و از این طریق به عنوان ائمه جماعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی ائمه جماعات خواهر استان را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده ایم، گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۳ دوره آموزشی متمرکز ویژه فعالان نماز در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار کرده ایم که به لطف الهی مورد استقبال خوب طلاب قرار گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ائمه جماعات خواهر استان پرداخت حق التبلیغ ناچیزی است که برخی موارد در حد تأمین ایاب و ذهاب آن‌ها هم نیست، ادامه داد: متأسفانه همین مبلغ ناچیز هم به صورت نامنظم پرداخت می‌شود و از این جهت طلاب با مشکل مواجه هستند.

این مقام مسؤول همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور بیان کرد و افزود:به یقین این همکاری نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان و رشد و پویایی همه جانبه کشور خواهد داشت.

اسکندری با اشاره به سایر همکاری‌های حوزه علمیه خواهران این استان با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته ایم مجوز تأسیس ۲۱ پیش دبستانی را از آموزش و پرورش بگیریم که به لطف الهی بازدهی بسیار خوبی داشته اند و توانسته اند خلاأهای موجود در این زمینه را در استان برطرف کنند. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات