۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۷۴۹۲
با موضوع ژورنالیسم تحقیقی؛

نخستین کارگاه هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان برگزار شد

نخستین کارگاه هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان برگزار شد
نخستین کارگاه هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان با موضوع موضوع ژورنالیسم تحقیقی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین کارگاه هفته هنر و رسانه اشراق در خوزستان، عصر امروز با موضوع موضوع ژورنالیسم تحقیقی با حضور علاقه‌مندان در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این کارگاه که تدریس آن بر عهده میلاد گودرزی بود، به ناشناخته بودن ژورنالیسم تحقیقی در میان خبرنگاران و آشنایی حدود ۳۰ درصد اصحاب رسانه کشور با آن اشاره شد.

مدرس کارگاه ژورنالیسم تحقیقی با بیان اینکه دوره مذکور نیاز امروز خبرنگاران و رسانه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: ژورنالیسم تحقیقی نقطه اوج کار حرفه‌ای روزنامه نگاران است که در جهان در حال گسترش و در ایران ناآشنا است از سوی دیگر روزنامه نگاری سنتی صرف روایت کردن و به هیچ وجه دنبال نقش آفرینی و کشف حقیقت و اصلاح جامعه نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه در ژورنالیسم تحقیقی به دنبال مسائل هستیم، بیان داشت: رسانه‌ها باید وضع موجود را تشریح و وضع مطلوب را تعریف کنند.

وی بررسی عمیق همراه با پیگیری و زمانبندی، مستند بودن، رعایت انصاف و بی طرفی، عدم دخالت احساسات و لحن کنایی، عدم قضاوت تحلیلی را از نکات قابل توجه در ژورنالیسم تحقیقی برشمرد و گفت: تسلط بر دیتا‌های آشکار و دست یافتن به اطلاعات پنهان کلیدی‌ترین نقطه فرآیند ژورنالیسم تحقیقی است.

مدرس کارگاه ژورنالیسم تحقیقی هوش، پشتکار، جسارت، بی طرفی سیاسی و اقتصادی، جستجوگری، دانش اجتماعی بالا، سالم بودن اقتصادی و آرمانگرایی را ویژگی‌های یک روزنامه نگار تحقیقی برشمرد.

گودرزی با اشاره به اینکه در روزنامه نگاری سنتی ورودی و خروجی منفعل است، عنوان داشت: در ژورنالیسم تحقیقی ورودی و خروجی فعال بوده و روزنامه نگار در پی اصلاح جامعه است که در عین حال به سوژه پردازی می‌پردازد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات