۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۷۴۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

ناکارآمدى برخی از عرصه‌های امروز کشور به هویت انقلاب اسلامى بر نمى گردد

ناکارآمدى برخی از عرصه‌های امروز کشور به هویت انقلاب اسلامى بر نمى گردد
حجت الاسلام رحمانی گفت: در برخى از حوزه‌ها اساساً ضعف‌ها و ناکارآمدى‌ها به هویت و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى بر نمى گردد بلکه باید مسؤولان پاسخگو باشند.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغازین روز‌های دهه پنجم انقلاب گفت: این پیام راهبردی و کلیدی باید چراغ و نقشه راه آینده همه مسؤولان و مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محور‌های این پیام راهبردی حول محور عدالت بوده است، در پاسخ به این سؤال که انقلاب اسلامى در ۴۰ سال گذشته به چه میزان در تحقق شعار عدالت موفق بوده، اظهار کرد: انقلاب اسلامى در تلاش براى تحقق عدالت اقدامات مؤثر فراوانى انجام داده که شاخص ضریب جینى در این زمینه، گویاى برخى واقعیت‌ها در خصوص تحقق عدالت است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه شاخص توسعه انسانى نیز با اندکى تسامح، مى تواند گویاى تلاش نظام براى تحقق عدالت نسبى باشد، خاطرنشان کرد: بررسى این شاخص نشان مى دهد که در برهه بعد از انقلاب، وضعیت این شاخص در ایران، همواره در حال رشد بوده، جالب آن که سرعت رشد ایران در این زمینه، بالاتر از متوسط رشد جهانى است و در میان کشورهاى منطقه، ایران بالاترین رشد را داشته است.

وی با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند: جمهورى اسلامى هنوز نتوانسته به نظریه ناب اسلامى درباره عدالت دست پیدا کند، گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم به طور کامل و به مثابه الگویى الهام بخش در حوزه عدالت‌گسترى به ویژه در مقوله مهم عدالت اجتماعى در تأمین فرصت هاى برابر همه مردم و توزیع عادلانه امکانات به تناسب استحقاق مردم، عملکرد موفق و مورد رضایت همگان داشته باشیم.

امام جمعه بلداجی اضافه کرد: بیشتر مسؤولیت‌ها در این حوزه به قوه مجریه که بیش از ۸۰ درصد امکانات مالى و دولتى و اجرایى و مناصب مدیریتى در اختیار آن‌هاست، بر مى گردد و همین نقاط امروز زمینه اتهام به کشور و نظام را فراهم و مردم را تا حدودى ناراضى کرده است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه دولت‌های پس از انقلاب، هیچ گاه نخواستند مطابق با نگاه انقلابى حرکت کنند و مشکلات را با رویکرد انقلابى حل نمایند، تصریح کرد: چه بسا صحبت از پروژه نفوذ از سوى رهبرى و گله از این که چرا پس از چهل سال هنوز نتوانسته ایم از مرحله دولت‌سازى اسلامى در روند پنج‌گانه تکامل انقلاب اسلامى تا رسیدن به تمدن نوین اسلامى عبور کنیم، به همین مسأله بر مى گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در برخى از حوزه‌ها اساساً ضعف‌ها و ناکارآمدى‌ها به هویت و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى بر نمى گردد، افزود: آن هایى که به رویکرد انقلاب عمل نکردند و سخن دیده‌بان بصیر انقلاب را بر زمین گذاشتند و اجازه ندادند انقلاب اسلامى فاتح عرصه هایى مثل اقتصاد و عدالت اقتصادى و آسیب‌هاى اجتماعى باشد باید پاسخگوى وضعیت امروز باشند./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات