۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۵۰۵
حجت‌الاسلام امین:

غفلت از خداوند بدترین نوع زندگی است

غفلت از خداوند بدترین نوع زندگی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غفلت از خداوند بدترین نوع زندگی است، گفت: دنیا میدان مسابقه برای روز قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امین در سلسله جلسات معرفتی مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرمودند: مثل عالم دنیا، مثل میدان مسابقه است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه در میدان مسابقه دنیا سه دسته انسان وجود دارد، تصریح کرد:  گروه اول افرادی هستند که جرات ورود به میدان مسابقه را ندارند، گروه دوم افرادی هستند که وارد میدان مسابقه می‌شوند اما به خاطر بازی بدشان بازنده می‌شوند و دسته سوم افرادی هستند که وارد مسابقه می‌شوند و با برنامه‌ریزی درست ایفای نقش می‌کنند و درنهایت پیروز می‌شوند؛ بنابراین دنیا مثل میدان مسابقه است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها با ورود به سن تکلیف به نسبت عملکرد به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: گروه اول کسانی هستند که دل و جگر ورود به میدان نبرد را ندارند و جرات نمی‌کنند قدمی برای جلو رفتن بردارند و در انجام تکالیف الهی سستی می‌کنند؛ این دسته افراد در روز قیامت حسرت می‌خورند.

حجت الاسلام امین بابیان حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: حضرت فرمودند: در روز قیامت به نوع صندوق وارد عالم محشر می‌شود که مربوط به اعمال شبانه‌روز انسان می‌شود، صندوق اول که مربوط به عبادات انسان است بوی خوشی از آن استشمام می‌شود و شادی انسان عابد را در پی خواهد داشت، اما صندوق دیگر برای گناهان انسان بوده و بوی متعفنی از آن به مشام می‌رسد اما صندوق دیگر که معمولی است موجب حسرت انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره دسته دوم، عنوان کرد: دسته دوم کسانی هستند که وارد میدان مسابقه می‌شوند اما به سبب بازی بدشان بازنده می‌شوند این دسته افراد فردایشان از امروزشان بدتر است و نسبت به رفتار و اعمال خود مراقبه‌ ندارند و هرگز به جمع‌آوری زاد و توشه برای آخرت فکر نمی‌کنند؛ قرآن کریم می‌فرماید: هر انسانی که وارد محشر می‌شود دو فرشته او را همراهی می‌کند این‌گونه انسان‌ها که درگذر زمان تنزل و سقوط می‌کنند بر اساس فرمایش امام صادق علیه‌السلام مرگ برای این افراد مانند عروسی می‌ماند.

وی بابیان اینکه انسان ذره‌ذره جهنمی می‌شود، گفت: جهنمی‌ها از اول دوزخی نبودند، خداوند انسان‌ها را برای رحمت آفریده ولی زمانی که گناه روی گناه می‌آید دل سیاه می‌شود و دیگر نمی‌تواند حق را درک کند و بهشتی شود.

حجت الاسلام امین در خصوص دسته سوم، اظهار کرد: گروه سوم کسانی هستند که وارد میدان مسابقه می‌شوند اما برخلاف دسته دوم ‌با برنامه‌ریزی بازی می‌کنند. آنان کسانی هستند که‌ روزبه‌روز عاشق خداوند می‌شوند و هرروز منتظرند که از قفس دنیا رهاشده و به‌سوی خداوند پرواز کنند؛ این دسته از افراد زمانی که وارد محشر می‌شوند باافتخار پرونده خود را باز می‌کنند و با خوشحالی می‌گویند من قیامت را باور داشتم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که در زندگی دنیوی بتواند عبادت خالص خود را به خداوند برساند خداوند نیز عاقبت او را ختم بخیر می‌کند، حضرت زهرا(س) می‌فرمایند غفلت از خداوند بدترین نوع زندگی است.

وی تأکید کرد: انسان هرگز نباید تصور کند از نگاه خداوند دور است چراکه خداوند به‌ظاهر و باطن انسان آگاه است، جنایتکاران بزرگ تاریخ به سبب غفلت از خداوند اهل جنایت شدند، امام راحل می‌فرمایند: عالم محضر خداوند است در محضر خداوند معصیت نکنید؛ انسان‌هایی که زندگی غافلانه داشته باشد بدترین نوع زندگی رادارند./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات