۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۵۱۸
عبدالباری عطوان:

کنفرانس ورشو ایران را به نماد مقاومت و دفاع از ملت‌های اسلامی مبدل کرد

کنفرانس ورشو ایران را به نماد مقاومت و دفاع از ملت‌های اسلامی مبدل کرد
نویسنده سرشناس عرب گفت: عرب‌‌ها با گذاشتن تاج رهبری جهان عرب بر سر نتانیاهو در ورشو، ایران را به «نماد» مقاومت و دفاع از ملت‌ها تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالباری عطوان»نویسنده سرشناس عرب، در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم کنفرانس ورشو را  رخدادی فاجعه بار و شرم آور در تاریخ جهان عرب توصیف کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: به وزیران خارجه عربی که خود را تحقیر کرده و هم سفره نتانیاهو، جرد کوشنر و مایک پمپئو شدند، تبریک می‌گوییم به آنها برای اینکه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت جنگ سوق داده شدند تبریک می‌گوییم، بخصوص که ملت‌هایشان و سرمایه‌های نسل‌های کنونی و آتی بهای آن را خواهند داد و احتمالا شهرهایشان خاکستر و چاه‌های نفتشان به کوه‌هایی از آتشفشان مبدل شده و با این جنگ، آب‌های خلیج فارس را به آلودگی هسته‌ای دچار خواهند کرد.

نویسنده تصریح کرد: ما آرزو داشتیم که یکی از وزیران عرب حاضر در این نشست شجاعت داشت تا میکروفون را بگیرد و در مورد تهدید آویو برای منطقه صحبت کند و یا هزینه7 تریلیون دلاری آمریکا برای جنگ در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن و کشتار میلیون‌ها نفر با بمب‌های هوشمند مرگبار و اورانیوم غنی شده صحبت کنند اما زمان وزیران شجاع در این دوره حاکم بر جهان عرب که غرق در نادانی است، به پایان رسیده است.

عطوان گفت: ما نمی‌دانیم که چگونه این شرکت کنندگان پس از بازگشت از این کنفرانس مشکوک با مردم خود روبرو خواهند شد، اما ما خیلی خوب می‌دانیم که آنها ایران را به «نماد» مقاومت و دفاع از ملت‌های عربی و اسلامی و مقدسات آنها و مسائل برحق و عادلانه تبدیل کردند وقتی که تاج رهبری جهان عرب را بر سر نتانیاهو گذاشته، او را به عنوان رهبر ائتلاف جدید خود برگزیده و پذیرفته‌اند که دنباله‌روهای حقیر وی باشند.

در پایان آمده است: این یک لحظه تاریخی است و ما اطمینان می‌دهیم که کسانی که آمریکا را در افغانستان، عراق، سوریه و صهیونییست ها در جنوب لبنان (دو بار) و در نوار غزه (چهار بار) شکست دادند، در هر جنگ آتی علیه محور مقاومت برنده خواهند شد./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات