۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۹۷۵۱۹

جشنواره ملی آیات و رسانه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

جشنواره ملی آیات و رسانه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد
دومین جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه با معرفی برگزیدگان در بخش های سرمقاله، عکس خبری، مصاحبه، گزارش، تیتر، خبر، مقاله و ستون اختصاصی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین جشنواره ملی آیات با اهداف تبیین روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن، وظایف متقابل مردم و مسوولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن و قرآن و عترت و مدافعان حرم در ارومیه برگزار شد.

اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه این جشنواره با بیان این‌که حدود 100 نشریه و خبرگزاری کشور به صورت تخصصی در زمینه ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت فعالیت دارد، اظهار داشت: دومین جشنواره ملی آیات، رسانه و مطبوعات با وجود محدودیت ها در مسیر تحقق اهداف عالی نظام اسلامی گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر 2 سال یکبار جشنواره های 16 گانه در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می کند و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ها ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و آموزهای ناب ایرانی اسلامی است.

بنابر این گزارش، هزار و 95 اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شد که آذربایجان‌غربی با 470 اثر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد. 60 درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و 40 درصد برای بانوان بود، همچنین آثار 16 نفر در این جشنواره شامل 10 اثر از آذربایجان غربی و آثاری از استان های سمنان و سنندج و چهار اثر از خراسان شمالی در این جشنواره برگزیده شد.

همچنین در بخش مصاحبه 100 اثر، عکس خبری 130 اثر، بخش مقاله 145 اثر، گزارش 71 اثر و در بخش تخصیص ستون ویژه 30 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. در بخش سرمقاله این جشنواره «لعیا نورانی» و «شفیع بهرامیان» از آذربایجان غربی به ترتیب اول و دوم شدند و در بخش عکس خبری نفر اول انتخاب نشد و علی آبک به عنوان نفر دوم معرفی شد؛ عکس ارسالی «رحیم بایزدی» از آذربایجان غربی نیز شایسته تقدیر و دریافت لوح سپاس جشنواره شناخته شد.

بنابر این گزارش، در بخش مصاحبه مهدی احمدی از تهران و سمیه مصور از اصفهان به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم برگزیده شدند؛ در بخش گزارش نیز زینب رمضانی از خراسان جنوبی نفر اول و طاهره نوید آرین از آذربایجان غربی به عنوان نفر دوم معرفی شد.

همچنین در بخش تیتر بهرنگ منتخبی و توحید محمودپور از آذربایجان غربی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند؛ در بخش خبر توحید محمودپور نفر اول و طاهره زینالی نفر دوم شناخته شدند؛ در قسمت مقاله نیز رضا منصرف نفر اول انتخاب شد و نفر دومی برای این بخش برگزیده نشد. در بخش اختصاص ستون نیز از آذربایجان غربی ساقی نصیری و بهزاد یوسفی به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و دوم شدند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات