۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۹۷۵۲۳
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

ضرورت حرکت براساس پیام رهبر معظم انقلاب در 40 سال دوم انقلاب

ضرورت حرکت براساس پیام رهبر معظم انقلاب در 40 سال دوم انقلاب
امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب دو آرمان تمدن سازی اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی را برای چهل سال دوم انقلاب تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز در حرم مطهر رضوی، گفت: شیطان همان مقدار که دشمن آخرت ما هست، دشمن دنیای ما هم است و نمی گذارد که از انجام  گناهان لذت ببریم.

وی با بیان این که امیرالمومنین(ع) شگردهای شیطان را در فرازهایی از خطبه غراء در نهج البلاغه بیان می کند، اظهار کرد: ابتدا شیطان گناهان را برای ما آرایش می کند و وقتی انسان دربند شیطان شد آن گاه همه این گناهان را که از قبل کوچک شمرده بود در نظر ما آن را بزرگ می کند و این لذت های دنیوی به درد، رنج و اضطراب مبدل می شود.

آیت الله علم الهدی به شیوه های شیطان در یادآوری عواقب گناهان و تألم ناشی از آن اشاره و ابراز کرد: شیطان با وسوسه کردن انسان شیرینی گناه را در کام او تلخ می کند همچنین همانگونه که قبل از انجام گناه جلو چشم های ما پرده افکنده و زشتی گناهان را پوشانده بود، سپس آن را کنار می زند و نیز با عوامل انسانی که دارد و به وسیله آن ها ما را ترغیب به گناه کرده بود با همان عوامل عواقب  گناه را به ما یادآورمی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که شیطان چنان انسان را دربند می کند که دیگر در جریان مقابله با شیطان قرار نگیرد، بیان کرد: وقتی شیطان به سراغ انسان می آید، فقط با یک گناه مصالحه نمی کند بلکه کار اصلی شیطان این است که ما را در برابر جنگ مقابله با خدا قرار دهد و چنان ما را در گناه غرق و تمام پل های پشت سر ما را خراب می کند که دیگر راه برگشت نداشته باشیم.

حضور پررنگ مردم در 40 سال از عمر انقلاب

وی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ مردم در 40 سال از عمر انقلاب، گفت: در این 40 سال  مردانگی و پایمردی ملت در پای ارزش های این انقلاب تغییری نکرد و آن هنگام که تهاجم دشمن جدی تر شد، حضور مردم در عرصه نظام و انقلاب قوی تر شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در 40 سالگی انقلاب دو عامل موجب حضور فشرده مردم شد که یکی شکر گذاری از خدا در برابر این نعمت که 40 ساله شد و دیگری تهدید دشمن بود که مدعی بودند، جمهوری اسلامی ایران چهل سالکی انقلاب را نخواهید دید.

امام جمعه مشهد با اشاره به توطئه های دشمن در چهل سالگی انقلاب، ابراز کرد: در خارج از کشور همایش لهستان در ورشو را تشکیل دارند و یک مشت روسپی، منافقین ناپاک را به عنوان ایرانی آوردند که با آن ها ایران را نابود کنند و نیز با استفاده از منافقین و با ماشین انتحاری عزیزان ما را به شهادت رساندند و فکر کردند با این که کارها مسأله 40 ساله انقلاب را می توانند به هم بزند اما عظمت حضور مردم چنان بود که این حرکت آمریکا تحت الشعاع قرار داده و آسیبی به انقلاب وارد نشد.

انقلاب اسلامی ایران را باید تعبیر به انقلاب کبیر اسلامی کرد

وی به دیدگاه های جهان در مورد جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: یکی دید دشمنان انقلاب که هر روز توطئه کرده و در هر قدمی که برداشته اند، شکست می خورند و دید دیگر دوستان ما مانند کشورهای یمن، بحرین، سوریه، عراق و غیره هستند که با چشم امید به این انقلاب نگاه می کند و روز به روز که اقتدار و پیشرفت ما بیشتر می شود، آن ها نیز امیدوارتر می شوند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که باید انقلاب اسلامی ایران را تعبیر به انقلاب کبیر اسلامی کنیم، گفت: در کره زمین هیچ انقلابی به این طول عمر وجود نداشته است اما انقلاب اسلامی ایران امروز با کمال قدرت در چهل سال دوم قدم گذاشته است  و در نقطه عطف خود قرار دارد.

حرکت براساس مطالبات و بیانیه رهبر معظم انقلاب در چهل سالگی دوم انقلاب

امام جمعه مشهد به حرکت براساس مطالبات و بیانیه رهبر معظم انقلاب در چهل سالگی دوم انقلاب تأکید و اظهار کرد: رهبری در بیانیه ای دستاوردهای چهل ساله انقلاب را تبیین کرده و دو آرمان تمدن سازی اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی را برای چهل سال دوم انقلاب تعیین کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسؤولیت تمدن سازی اسلامی تنها برعهده کارگزاران کشور نیست بلکه وظیفه همه ما است تا همه شئون زندگی را اسلامی کنیم و در این صورت تمدن اسلامی محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیان رهبری در خصوص آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی دارای نکات مهم و ظریفی است که بشارت ظهور منجی بشریت در این کلام است و نیز حاکمیت ولایت فقیه در چهل سال اول انقلاب و ادامه آن در چهل ساله دوم  انقلاب مقدمه حاکمیت امام زمان(عج) است.

آیت الله علم الهدی با تأکید به تبیین، تحلیل و تفسیر بیانات رهبری در مورد چهل سال دوم انقلاب، گفت: نکات رهبری در این بیانیه در حدی است که بیان آن در یک خطبه نمی گنجد و اقتضا دارد چون مخاطب اصلی جوانان هستند، همایش هایی تشکیل شده و نکات این بیانیه را تفسیر و تحلیل کنند و راه را برای چهل ساله دوم پیدا و براساس آن حرکت کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات