۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۹۷۵۳۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

شاخص برنامه های آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین است

شاخص برنامه های آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین است
شیخ الاسلام با بیان اینکه شاخص مسائل تربیتی و آموزشی سند تحول بنیادین است، گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند برای تربیت نیروی انسانی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب و یاد و خاطره امام، شهدا و هزار شهید دانش آموز استان قم را گرامی داشت.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش استان قم پرداخت و افزود: سال گذشته آمار دانش آموزی در استان قم 242 هزار نفر بود که در بازه کمتر از یک سال یعنی مهر سال 97 این آمار به بیش از 255 هزار دانش آموز رسیده است.

شیخ الاسلام با بیان این که افزایش دانش آموزان نیازمند سازماندهی بیشتر برنامه ها است، اظهار داشت: خوشبختانه با تدبیر همکاران توانستیم تمامی دانش آموزان را در مدارس ساماندهی کنیم تا بتوانند برای کسب علم و دانش تلاش کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم قم ارتباط بسیار خوبی با مدارس دارند، مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان حول محور خانه، مدرسه، جامعه و دانش آموز است، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در بحث تربیت نیروی انسانی حرکت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که شاخص برنامه ها در مسائل تربیتی و آموزشی، سند تحول بنیادین است، ابراز داشت: این سند از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و دانش آموزان باید در زمینه های اعتقادی، عبادی و اخلاقی تربیت شوند و کتب دانش آموزان بر همین محورها تدوین شده است.

وی عنوان کرد: دانش آموزان در زمینه تربیت بدنی و سلامت جسمی، علمی و فناوری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری مشغول به تحصیل هستند، بیش از 15 هزار نفر در سطح مدارس استان قم مشغول تدریس و تربیت دانش آموزان هستند و دغدغه مسائل تربیتی دارند.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آموزش و پرورش قم شعار تربیتی "انی احب الصلاة" را در تمامی مدارس یعنی هزار و 400 واحد آموزشی مطرح کرده و سعی کردیم بر مبنای بر شعار برنامه های عملیاتی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دغدغه اول ما در شهر کریمه اهل بیت(ع) مسائل تربیتی دانش آموزان است، بیش از 78 هزار دانش آموز در برنامه حفظ جزء 30 قرآن کریم شرکت کرده اند و در برنامه های دینی و قرآنی فعالیت جدی دارند که جای افتخار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که دانش آموزان قمی رتبه های برتر آموزشی کشور را نیز کسب کرده اند، گفت: دانش آموزان استعدادهای بسیار بالایی دارند که باید بر آن ها سرمایه گذاری شود.

محمد قمین
ارسال نظرات