۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۹۷۵۳۸
امام جمعه نجف:

دشمنان با همه گزینه های خود نتوانستند ایران را به زانو در بیاورند

امام جمعه نجف اشرف اجلاسیه ورشو را شکست خورده دانست و گفت: دشمنان با وجود استفاده از همه گزینه ها از ایران شکست خوردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، اجلاسیه ورشو برای ایجاد اتحاد جهانی علیه ایران را شکست خورده توصیف کرد و بیان داشت: عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی و تشکیل یک جبهه ضد ایرانی از اهداف اجلاسیه ورشو بود که برخی از کشورهای در آن حضور نیافتند.

وی افزود: دشمنان از حربه های مختلفی نظیر جنگ نرم، اختلاف داخلی، جنگ مسلحانه و اقتصادی برای به زانو درآوردن ایران استفاده کردند ولی با شکست مواجه شدند.

امام جمعه نجف اشرف هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم به شکست دانست و افزود: مردم کشورهای اسلامی هیچ گاه این اقدام سران کشورهای خود را به رسمیت نمی شناسند و آن را قبول ندارند.

وی ادامه داد: حضور ده‎ها میلیون تن از ایرانیان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نشان دهنده تمسک مردم این کشور به رهبری و تاکید آنان بر مقابله با دشمنان و تلاش برای پیشرفت داخلی به ویژه در زمینه علمی است.

حجت الاسلام قبانچی به حمله تروریستی به کاروان مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت: شهادت موجب افزایش و تقویت روحیه ملی ما می شود.

ایران و آمریکا از ایران می ترسند

وی به اظهارات گستاخانه اطلاعات رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران از داخل خاک عراق پاسخ داد و عنوان کرد: این نوع سخنان نشان دهنده ترس و وحشت اسرائیل و آمریکا از ایران است. ایران هیچ گونه حضور نظامی در عراق ندارد و فقط تعدادی مستشار نظامی به درخواست دولت عراق در این کشور مشغول فعالیت هستند.

امام جمعه نجف اشرف جنگ با آمریکا را یک جنگ تمدنی دانست و تاکید کرد که دشمنان از دین، آزادی، مرجعیت و اسلام می ترسند.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به موضوع حضور نظامیان آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: عراق توانایی حمایت از خود را دارد و نیازی به نظامیان سایر کشورها ندارد.

بیش از 5 هزار زندانی سیاسی در بحرین وجود دارد

وی هشتمین سالگرد انقلاب بحرین را گرامی داشت و خاطرنشان کرد که مردم بحرین با حضور در تظاهرات های مختلف خواستار آزادی و دموکراسی هستند و هیچ گاه گزینه سرنگونی آل خلیفه را دنبال نمی کردند و این در حالی است که بیش از 5 هزار زندانی سیاسی در زندان های حکومت بحرین حضور دارند که این موضوع نشان دهنده رویکرد ظالمانه رژیم آل خلیفه است.

حجت الاسلام قبانچی به افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی آستان مقدس حسینی و نجف اشرف اشاره کرد و گفت: امیدواریم که خداوند متعال توفیق بیشتری به مسؤولان این پروژه ها عنایت کند تا طرح های خود را با موفقیت به پایان برسانند.

وی در خطبه های دینی جشن ولنتاین را یکی از ادوات دشمنان در جنگ نرم دانست و اظهار داشت: کشورهای غربی با این گونه برنامه ها امت ما را هدف قرار داده اند؛ ما با هرگونه بی اخلاقی و انجام عمل حرام مخالف هستیم و از موکب های حسینی، مردم نجف اشرف و خطیبان برای مقابله با این گونه برنامه ها تقدیر و تشکر می کنیم.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواستار تدوین قانونی بر پایه حفظ قداست و جایگاه نجف اشرف شد و تصریح کرد: حکومت مرکزی باید قدرت و اختیار لازم را به حکومت محلی جهت تشریع قانون حفظ قداست و جایگاه نجف تنفیذ کند. این قانون یک بدعت نیست بلکه خداوند متعال ورود غیر مسلمان به مکه مکرمه را حرام دانسته است.

وی سالروز شهادت سید محمد محمد صادق صدر را گرامی داشت و گفت: حزب بعث حضور مرجعیت را خطری برای خود احساس می کرد و پس از آنکه نتوانست که این مرجع را با خود همراه کنند، تصمیم بر شهادتش گرفتند./994/ب921/ف

ارسال نظرات