۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۵۴۴
رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان:

اجلاسیه «ورشو» مانند «شرم الشیخ» بی نتیجه است

اجلاسیه «ورشو» مانند «شرم الشیخ» بی نتیجه است
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان گفت: اجلاسیه «ورشو» مانند «شرم الشیخ» که در سال 1996 میلادی تشکیل شد، بی نتیجه باقی ماند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بر ضرورت مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و فساد داخلی این کشور تاکید کرد و گفت: جلسات مختلفی میان مسؤولان لبنان برای حل مشکلات این کشور برگزار شده است که امیدواریم این جلسات به ثمر برسد تا بتوانیم میهن خود را بسازیم.

وی مردم، ارتش و مقاومت را سه رکن اساسی لبنان دانست و بیان داشت: امیدواریم که ملت لبنان از سلاح مقاومت حمایت کنند زیرا تناقضی میان سلاح جبهه مقاومت و ارتش وجود ندارد بلکه شاهد یک نوع تکامل و همگرایی برای حمایت بیشتر از مرزها و ایستادگی در برابر دشمنان هستیم.

رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان تصریح کرد: حضور جبهه مقاومت در سوریه در راستای دفاع از لبنان بود که باید از آن ها تقدیر و تشکر کنیم.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به اجلاسیه ورشو اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه با هدف مقابله با قدرت جبهه مقاومت تشکیل شد اما مانند اجلاسیه شرم الشیخ در سال 1996 میلادی به پایان رسید.

شیخ ماهر حمود دادگاه های بین المللی را ناکارآمد توصیف کرد و بیان داشت: آمریکا و هم‎پیمانانش برای دستیابی به اهداف شومشان ناتوان هستند.

وی نبرد برای اجرای اصلاحات در داخل لبنان را سخت دانست و گفت: ملت لبنان باید هر روز در راستای اجرای اصلاحات تلاش وافری انجام دهند.

گفتنی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در گفت وگو با روسیه الیوم در رابطه با شبهات میان اجلاسیه ورشو و شرم الشیخ گفت: این بار اول نیست که آمریکا چنین اقداماتی انجام می‌دهد، پیش از این نیز کنفرانسی در شرم الشیخ برای ایجاد ائتلاف علیه ایران برگزار کرد، به عکس و تصاویر آنهایی که در ان کنفرانس شرکت کردند نگاه کنید، آنها اکنون کجا هستند؟ نشست ورشو قبل از اینکه برگزار شود شکست خورده خواهد بود زیرا خود آمریکایی‌ها هم نسبت به این کنفرانس بی اعتماد هستند، آنها در کنفرانس ورشو حتی نمی‌توانند بیانیه صادر کنند، همه می‌دانند که آمریکایی‌ها گفته‌اند که در پایان کنفرانس ورشو نتایج این کنفرانس را به نمایش می‌گذارند زیرا خودشان می‌دانند که اگر بخواهند بیانیه صادر کنند با مخالفت اغلب شرکت کنندگان مواجه خواهند شد، بیشتر کشورها به آمریکا خواهند گفت که در خروج از برجام اشتباه کردید./994/ب901/ف

ارسال نظرات