۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۹۷۵۷۰

معرفی کتاب "درآمدی بر مبانی و روش‌های روان‌شناختی تربیتی عفاف و حجاب"

معرفی کتاب
این کتاب در ۷ فصل تدوین شده و در این کتاب، مفهوم وسیع عفاف و حجاب شرعی در جایگاه یکی از ابعاد آن، بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب "درآمدی بر مبانی و روش‌های روان‌شناختی تربیتی عفاف و حجاب" نوشته مهدی بیاتی، سید جمال الدین رضوی، حسن سالاری پور و محمد رضا سالاری‌فر را منتشر کرده است.

این کتاب در ۷ فصل تدوین شده و در این کتاب، مفهوم وسیع عفاف و حجاب شرعی در جایگاه یکی از ابعاد آن، بررسی شده است.
ضمنا نویسندگان در فصل اول به تبیین موضوع، ضرورت، اهداف و روش تحقیق، در فصل دوم به شرح دیدگاه فقه اسلامی در مورد عفاف و خویشتنداری جنسی را در دو حوزه کلی مباحث فردی و ارتباطی، در فصل سوم به شرح مبانی روان شناختی عفاف در ضمن صفاتی مانند حیا، حریم طلبی، پیشگیری از نگاه جنسی به زن، تعدیل نیاز جنسی، لزوم مهار نیاز خودآرایی زنان و نیاز به سلامت روانی و جسمی، در فصل چهارم به شرح آسیب‌های روش تربیت عفاف در جامعه ایرانی در یک مدل نظری در پنج حوزه خانواده، محیط‌های آموزشی، رسانه ها، نهاد‌های حکومت و موقعیت‌های مذهبی، در فصل پنجم به شرح زمینه‌ها و بستر‌های لازم برای تربیت عفاف در متون اسلامی و در فصل‌های ششم و هفتم به توضیح روش‌های درونی سازی و آموزش عفاف پرداخته اند.

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب چاپ اول "درآمدی بر مبانی و روش‌های روان‌شناختی تربیتی عفاف و حجاب" را در سال ۱۳۹۷ در ۵۳۲ صفحه به قیمت ۶۵۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش

ارسال نظرات