۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۹۷۵۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاهش آرامش خاطر نتیجه آلودگی به گناه است

کاهش آرامش خاطر نتیجه آلودگی به گناه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: گرفته شدن آرامش از ما و لذت نبردن از عبادت نتیجه آلودگی به گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، به تبیین جایگاه و اهمیت خانواده در نظام دینی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انسان نیاز به امنیت و آرامش دارد و این موارد دو رهاورد نظام خانوادگی اسلامی هستند، گفت: خداوند در آیه 21 سوره روم می‌فرماید: «وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکمْ مِنْ أَنْفُسِکمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَکمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِک لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَکرُونَ» و تأکید می‌شود یکی از آیات و الطاف خداوند آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همچنین در آیه 189 سوره اعراف می‌خوانیم: «هُوَ الَّذِی خَلَقَکمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیسْکنَ إِلَیهَا ۖ فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِیفًا فَمَرَّتْ بِهِ ۖ فَلَمَّا أَثْقَلَتْ دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَیتَنَا صَالِحًا لَنَکونَنَّ مِنَ الشَّاکرِینَ»؛ اوست خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و از نوع او نیز جفتش را مقرر داشت تا به او انس و آرام گیرد و چون با او خلوت کرد باری سبک برداشت، پس با آن بار حمل چندی بزیست تا سنگین شد، آنگاه هر دو خدا و پروردگار خود را خواندند که اگر به ما فرزندی صالح و تندرست عطا کردی البته از شکرگزاران خواهیم بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کم شدن آرامش خاطر یکی از نتایج آلودگی به گناه است،  گفت: در روایت داریم: «إِنَّ النَّظْرَةَ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيسَ مَسْمُومٌ»؛ نگاه به صحنه‌های گناه، نگاه مسمومیت ساز بوده و تیری از تیرهای شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: گرفته شدن آرامش از ما و لذت نبردن از عبادت نتیجه آلودگی به گناه است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که امام رضا(ع) می فرماید: «تعطروا بالاستغفار لا تفضحنّکم روائح الذنوب» و تأکید می کند خودتان را با استغفار و توبه معطّر کنید تا بوی بد گناه شما را رسوا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: گناه سم‌پاشی روح و جان و توبه به معنای سم‌زدایی و معطر کردن جان و روح است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات