۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۷۵۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن کتاب زندگی و هدایت بشریت است

قرآن کتاب زندگی و هدایت بشریت است
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت جاری‌شدن فرهنگ انس با قرآن در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد تبریز با قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور نشان از بصیرت و آگاهی ملت ایران بوده است.

وی به اهمیت و ارزش انس با قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت هیچ شفاعت‌کنند‌ه‌ای بالاتر از قرآن وجود ندارد؛ بنابراین اگر بخواهیم مورد شفاعت قرآن قرار بگیریم باید از هدایت و نور قرآن بهره‌مند شده و معنویت و دستگیری از دیگران را توشه آخرت سازیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت جاری‌ شدن فرهنگ انس با قرآن در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: قرآن در جامعه ما در برخی موارد حالت نمادین پیدا کرده است. اینکه فقط از قرآن برای مهریه،‌ راهی‌کردن مسافر برای سفر، تفأل و ... استفاده می‌شود و تلاوت آن بیشتر در ماه مبارک رمضان صورت گیرد، اشتباه است؛ در‌حالی‌که قرآن کتاب زندگی بوده و برای هدایت انسان‌ها نازل شده است و در هر شرایطی می‌تواند بشر را هدایت کند.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه با وجود پیشرفت حفظ و قرائت در کشور، قرآن در جامعه مهجور مانده است، تصریح کرد: در روایات ائمه معصومین(ع) بر خواندن حداقل ۵۰ آیه از قرآن در روز تأکید شده است. نخواندن قرآن، ترجیح غیر قرآن بر قرآن، محور قرار ندادن آن، تدبّر و عمل‌نكردن به آن از مصادیق مهجور بودن قرآن است که باید با برنامه‌ریزی صحیح رفع شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که قرآن‌ خواندن یعنی صحبت با خداوند متعال مطرح کرد: نشناختن وجود خدا و کلام خدا منجر به خستگی هنگام تلاوت قرآن می‌شود. هرچه دانایی و معرفت در حوزه یاد شده افزون‌تر باشد، بهره‌مندی شخص نیز از عبادت و احساس لذت او افزون‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به جوانان مبنی بر این‌که "تا جوانی را دارید؛ قرآن بخوانید"، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در مواقع و مناسبت‌های گوناگون درباره جوانان سخن گفته و ارشادها و رهنمودهای فراوانی بیان کرده‌اند که اگر جوانان آنها را به کار ببرند، به سعادت و خوشبختی خواهند رسید./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات