۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۷۵۸۵
امام جمعه بجنورد:

مدیریت امور کشور به جوانان جهادی و انقلابی محول شود

مدیریت امور کشور به جوانان جهادی و انقلابی محول شود
امام جمعه بجنورد گفت: اگر مدیریت کارها به جوانان انقلابی، مؤمن و کارآمد واگذار شود مشکلات و معضلات کنونی جامعه حل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به پیام مهم رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین اولویت‌های کشور در دهه پنجم انقلاب میدان دادن به جوانان دارای روحیه انقلابی و جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیامشان به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، روی سخنانشان متوجه جوانان پرشور و انقلابی این کشور بوده و در این پیام 30 بار جوانان را مورد خطاب قراردادند و از آن‌ها خواسته‌اند به‌صورت جهادی این انقلاب را به‌پیش ببرند و روزنه‌های جدیدی را رو به دنیا باز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید نسل جوان کشور به‌عنوان آینده‌سازان این نظام خود را برای نقش‌آفرینی در آینده کشور دخیل کنند، اضافه کرد: لازمه این امر تحصیل و تهذیب و کسب تخصص در کنار تعهد برای ایفای رسالت در آینده نظام اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه یکی از مشکلات کشور ما عدم اعتماد به جوانان است، لازم است مدیریت کارها به جوانان انقلابی، مؤمن و کارآمد واگذار شود و جوانان بر سرکار بیایند تا مشکلات و معضلات کنونی جامعه جوانان حل شود.

وی در ادامه با اشاره به رسالت حوزه علمیه به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب، تصریح کرد: باید حوزه و روحانیت به‌عنوان پیشگام و پیش‌قراول انقلاب و نظام اسلامی، در دهه پنجم انقلاب هم همچنان نقش پیشگامی و پیش تازی خود را در شئون مختلف تداوم دهد تا بتواند به رسالت خطیر خود در رابطه با انقلاب و نظام اسلامی جامه عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه باید با تحصیل عمیق و توجه ویژه به تهذیب و روحیه انقلابی و جهادی پرورش یابند؛ زیرا انقلاب و نظام اسلامی مولود حوزه‌های علمیه بوده و رابطه این دو ناگسستنی است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات