۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۵۹۱
گزارش رسا از قدرت سایبری حزب الله؛

حاج رضوان: «هدف واضح و مشخص است؛ محو اسرائیل از صحنه روزگار»

حاج رضوان: «هدف واضح و مشخص است؛ محو اسرائیل از صحنه روزگار»
جنگ روانی اخیر حزب الله علیه مقامات رده بالای اسرائیلی سبب شده تا دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درمانده شوند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در جنگ روانی علیه رژیم صهیونیستی، گوی سبقت را ربوده و ابتکار عمل را در دست خود گرفته است. حزب الله با استفاده از تمامی امکانات و ابزارهای سایبری مانند بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، به افکار عمومی اسرائیل نفوذ کرده و حالتی از آشفتگی را به اردوگاه رژیم صهیونیستی کشانده است.

در هفته‌های اخیر و به نقل از منابع امنیتی و سیاسی بلندپایه اسرائیل، حزب الله با بهره‌گیری از شبکه اجتماعی واتس آپ و ارسال پیام‌های مختلف به مردم و سران اسرائیل، سردرگمی را برای دولت نامشروع عبری به ارمغان آورده است.

جنگ روانی حزب الله علیه مقامات صهیونیستی
خبرنگاران و کارشناسان سیاسی اسرائیل مانند گیلی کوهین، مدعی شدند که حزب الله لبنان در سالگرد ترور شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، در پاسخ به تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، با راه اندازی گروهی در شبکه اجتماعی واتس ـ آپ، به جنگ روانی علیه تهدیدات نتانیاهو روی آورده است.

منابع نزدیک به دولت نتانیاهو تاکید کردند که بسیاری از مسؤولان و مقامات رده بالای امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی، بدون آنکه از نحوه عضویتشان در این گروه مطلع باشند، پیام مشابهی را با امضای شهید مغنیه دریافت کردند که «هدف مشخص و آشکار است؛ نابودی اسرائیل از صحنه روزگار»

درماندگی و عجز دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و سیستم ضد جاسوسی نهادهای امنیتی از شناسایی و ردیابی ادمین گروه و افراد ارسال کننده پیام‌های تهدید آمیز، اعتراض شدید مقامات بلندپایه اسرائیل را به همراه داشته است.

با آنکه نهادهای امنیتی اسرائیل تمام تلاش خود را برای پیدا کردن مکان حضور مدیر این گروه به کار گرفته است اما تا کنون به موفقیتی دست پیدا نکرده و این بدین معناست که حزب الله لبنان در عرصه جنگ نرم و قدرت سایبری از رژیم صهیونیستی پیشی گرفته است.

از سویی برای مقامات اسرائیلی همچنان این نکته جای ابهام دارد که حزب الله چگونه توانسته به اطلاعات شخصی و شماره تماس‌های مقامات اسرائیلی دست پیدا کرده و بدون آنکه هیچ ردی از خود به جای بگذارد، در این سطح مقامات رده بالای سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس را تهدید کند. آیا این نشان از عمق نفوذ اطلاعاتی حزب الله در نهادهای امنیتی اسرائیل ندارد؟

با آنکه تا کنون هیچ مقام مسؤول اسرائیلی به صورت آشکار در این خصوص موضع‌گیری نکرده است اما به نظر می‌رسد که مقامات اسرائیلی هر واکنشی نشان دهند، قافیه را باخته‌اند زیرا اگر نسبت به این اقدام واکنشی نشان ندهند و سکوت اختیار کنند، ابهامات و گمانه زنی‌ها مبنی بر صحت این خبر پیش از پیش در میان افکار عموممی جهانی و به ویژه افکار عمومی اسرائیل قوت خواهد گرفت.

از سوی دیگر اگر مقامات اسرائیلی به ارسال پیام‌های تهدید آمیز از سوی حزب الله اعتراف کنند، این امر به منزله اعتراف به شکست دستگاه امنیتی ـ اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برابر قدرت اطلاعاتی حزب الله است و بی‌شک این امر ترس و وحشت را در اردوگاه رژیم صهیونیستی بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

به نظر بهترین راه آن است که مقامات رژیم صهیونیستی در قبال این خبر به انکار و تکذیب روی آورند که در این صورت در یک پارادوکس قرار خواهند گرفت زیرا افکار عمومی اسرائیل این پرسش را مطرح خواهند ساخت که اگر این خبرها اساسا کذب است پس چرا برخی رسانه‌ها و جراید وابسته به حکومت چنین خبری را منتشر ساخته‌اند؟ آیا این جز به معنای امکان صحت این خبر است؟ اگر این خبر دروغ است پس چرا نهادهای امنیتی اجازه انتشار چنین اخبار و تشویش اذهان عمومی را می‌دهند؟ آیا انتشار این اخبار به معنای نفوذ اطلاعاتی حزب الله در میان اصحاب رسانه اسرائیلی نیست؟

به نظر از آنجایی که مقامات اسرائیلی همچنان در یک شوک بزرگ به سر می‌برند، نتوانسته‌اند در برابر این خبر، واکنش معقولی از خود نجات دهند و همین امر سبب شده تا افکار عمومی اسرائیل به صحت این خبر اطمینان حاصل کنند.

همکاری اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در ترور حاج رضوان
از سویی روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی از نحوه همکاری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با آمریکا در ترور شهید عماد مغنیه و به نقل از یک منبع ناشناس که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که اسرائیل و آمریکا با آنکه از حضور حاج رضوان در سوریه اطلاع داشتند اما توانایی ردیابی مکان حضورش را نداشتند.

واشنگتن پست تصریح می‌کند که اسرائیل طرح ترور عماد مغنیه را به آمریکا پیشنهاد داده و از آنان برای مشارکت در این عملیات کمک خواسته است زیرا اسرائیل می‌دانست که عناصر نفوذی آمریکا در خاک سوریه، امکان جمع آوری معلومات لازم از حاج رضوان را دارند.

این روزنامه همچنین می‌نویسد: «اسرائیل مشارکت آمریکا در این اقدام را مشروط به انجام ترور به نام اسرائیل کرده بود هرچند که برای طرف آمریکایی نیز تنها ترور عماد مغنیه و متهم شدن اسرائیل به ترور اهمیت داشت.»

حزب الله مقتدرتر از گذشته
گزارش واشنگتن پست نشان می‌دهد که اسرائیل به رغم ادعاها و گزافه‌ گویی‌ها در داشتن دست برتر در معادلات اطلاعاتی، از ضعف جدّی در عرصه امنیتی رنج می‌برد. مهارت و توانایی بالای حزب الله در پنهان نگه داشتن هویت اطلاعاتی حاج رضوان تنها درماندگی موساد را به همراه داشت تا آنجا که سرانجام اسرائیل با همکاری اطلاعاتی موساد ـ سیا و با خیانت برخی نفوذیان وابسته به شبکه امنیتی صهیونیستی توانست به ترور شهید عماد مغنیه مبادرت ورزد.

جنگ روانی اخیر حزب الله علیه رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که حزب الله به یکی از ارکان مهم تعیین کننده معادلات منطقه‌ای تبدیل شده و در عرصه امنیتی تا آنجا پیشرفت کرده که حتی مقامات اسرائیلی را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد بدون آنکه هیچ ردّی از آنان برجای بماند.

امروزه حزب الله نه تنها یک حزب کوچک بلکه به عنوان یک سازمان موثر و جریان‌ساز در منطقه شناخته می‌شود و احدی نمی‌تواند در موازنه قدرت و چینش پازل منطقه‌ای، حزب الله را به حساب نیاورد. این موفقیت‌ها را باید ثمره تکیه و اعتماد به خدا، جانفشانی شهدا و تمسّک به مقاومت و ایستادگی دانست./981/ب912/ر

محمد رایجی پژوهشگر مسائل جهان اسلام

محمد رایجی
ارسال نظرات