۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۹۷۵۹۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
مخالفت دانشجویان و طلاب با لایحه FATF، ثبت نام ۲۵۰۰ نفر در مسابقات قرآن و یادواره شش شهید کیکانلو عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، جمعی از دانشجویان دانشگاه های بجنورد و طلاب این شهر در مخالفت با تصویب لایحه FATF عصر روز گذشته در مسجد دانشگاه آزاد بجنورد تحصن کردند. به گفته دانشجویان، این تحصن  تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

تحصن کنندگان در آغاز تحصن خود بیانیه ای صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: در ایام جشن 40 سال استقلال و بازگشت به خویشتن چه مصلحتی برای  نظام می تواند بالاتر از این باشد که با رأی منفی به fatf و لوایح آن افول غرب را محقق کنید و ریشه جریان لیبرال و غرب گرای درون را بخشکانید.

ثبت نام بیش از ۲۵۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی از ثبت نام بیش از دوهزارو ۵۰۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا گفت: دو هزار و 580 نفر از استان در مسابقات سراسری قرآن کشور ثبت نام کرده اند.

وی افزود: این دوره از مسابقات در هشت رشته حفظ جزء (۳۰، یک، 3 جزء اول، 5 جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول) و کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا اظهارداشت: شرکت کنندگان در رشته معارف نیز در بخش های ترجمه، مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می پردازند.

وی از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.

نخستین یادواره ۶ شهید روستاهای کیکانلو و اسفیدان

نخستین یادواره ۶ شهید روستاهای کیکانلو و اسفیدان از توابع بخش مانه، شهرستان مانه و سملقان در روزهای آغازین چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام محزون، امام جمعه شهر پیش قلعه در نخستین یادواره ۶ شهید روستاهای کیکانلو و اسفیدان مانه و سملقان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  و جمعی از مسئولان استانی و مردم ولایتمدار و شهیدپرور برگزار شد، گفت: راهمپیمایی 22 بهمن امسال، بسیار با شکوه و غرور آفرین بود.

وی افزود: این حماسه دشمنان نظام و انقلاب را منکوب و زبان درازی و یاوه گویی های آن ها را قطع کرد.

حجت الاسلام محزون با بیان اینکه پر جمعیت ترین بخش در بین بخش های استان، بخش مانه بود، اظهارداشت: دنیا به ویژه استکبار از این حضور با عظمت، انگشت به دهان مانده است.

رقابت اعضای کانون های مساجد خراسان شمالی در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

رقابت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور ۴۵۹ شرکت کننده آغاز شد.

هاشم شیرازیان در آیین افتتاحیه این جشنواره که در محل مدرسه قرآنی مشکات بجنورد برگزار شد، گفت:سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت های قرآنی اجرایی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امو رخیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر اهداف برگزاری  جشنواره معرفی کرد.

شیرازیان اظهار امیدواری کرد با شناسایی نیروهای مستعد قرآنی، فعالیت قرآنی مساجد همچون طرح تلاوت نور، تفسیر همراه و سایر فعالیت های این بخش با قوت پیگیری شود و شرکت کنندگان در این جشنواره به عنوان رابطان قرآنی در مساجد و کانون ها فعالیت مستمر داشته باشند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات