۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۷۵۹۳

اعتراض مردم و سیاستمداران پاکستان به سفر ولیعهد عربستان

اعتراض مردم و سیاستمداران پاکستان به سفر ولیعهد عربستان
مردم پاکستان از روز گذشته بار دیگر دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به سفر ولیعهد عربستان زده جنایات آل سعود علیه ملت‌های مسلمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم پاکستان از روز گذشته بار دیگر دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به سفر ولیعهد عربستان زدند و جنایات آل سعود علیه ملت‌های مسلمان را محکوم کردند.

معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی برای تجاوز به سوریه، یمن و سازش با رژیم صهیونیستی، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

مردم پاکستان دخالت های کشورهای عربی در امور داخلی پاکستان را باعث ایجاد مشکلات برای این کشور دانسته و تأکید کردند عربستان و برخی از دولت های عربی تلاش دارند به منظور دستیابی به اهداف خود، پاکستان را وارد بحران های منطقه از جمله جنگ یمن کنند.

از سوی دیگر ساکنان پایتخت پاکستان به علت استقبال از ولیعهد عربستان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، برای تامین امنیت و رفاه بن سلمان و کاروان 102 نفره وی، تردد ساکنان شهرهای اسلام آباد و راولپندی را محدود و سرویس تلفن همراه قطع خواهد بود.

همزمان با ورود ولیعهد سعودی به اسلام آباد، مسیرهای ارتباطی میان پایتخت یعنی اسلام آباد و شهر راولپندی، جایی که قرار است هواپیمای حامل شاهزاده های سعودی در پایگاه هوایی نورخان، فرود بیاید، بسته خواهد شد.

این در حالی است که سیاستمداران پاکستانی با حضور در برنامه های تحلیلی شبکه های مختلف از اسراف و ریخت و پاش دولت عمران‌خان برای استقبال از یک مهمان خارجی به شدت انتقاد کردند.

منتقدان اعلام کردند که شعارهای دولت برای صرفه‌جویی اقتصادی کجا رفت و چرا برای ولیعهد عربستان به این شعارها عمل نمی‌شود.

همچنین سیاسیون مخالف اعلام کردند که عمران‌خان باید نظر اعضای مجلس ملی را درباره اهداف سفر بن سلمان جلب کند.

روزنامه امت در این خصوص نوشت: دولت پاکستان علاوه بر بن سلمان میزبان یک هزار و صد نفر از همراهان و خدمه وی است که توجیه ندارد.

برخی رسانه‌ها در اعتراض به این سفر نوشتند که هدف عربستان کمرنگ کردن کریدور اقتصادی چین است.

گماشتن بیش از دو هزار نیروی امنیتی، ورود 130 نفر از محافظان سلطنتی از ریاض به اسلام آباد، رزرو 8 هتل مجلل و استقرار تیم ویژه حفاظت بن سلمان، از جمله تدابیر اتخاذ شده برای تامین امنیت و رفاه ولیعهد سعودی در سفر به پاکستان است.

با اینکه مقامات پاکستانی مدعی هستند که ولیعهد عربستان تا 20 میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما باز هم هزینه‌های استقبال از بن سلمان توجیه اقتصادی ندارد./983/ب102/ف

ارسال نظرات