۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۹۷۵۹۴

مذاکره با طالبان یک فرصت طلایی برای صلح در افغانستان است

مذاکره با طالبان یک فرصت طلایی برای صلح در افغانستان است
وزیر امور خارجه پاکستان با شرکت در اجلاس مونیخ که محور آن صلح افغانستان بود از مذاکره با طالبان به عنوان یک فرصت طلایی برای ثبات در منطقه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «شاه‌محمود‌قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان با شرکت در اجلاس مونیخ که محور آن صلح افغانستان بود از مذاکره با طالبان به عنوان یک فرصت طلایی برای ثبات در منطقه یاد کرد.

وی افزود: آمریکا و دولت افغانستان انتظار داشتند پاکستان طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند که اسلام‌آباد در این زمینه موفق عمل شد.

قریشی تأکید کرد: انتظار بعدی از پاکستان این بود که تیم مذاکره کننده‌ای از طالبان تشکیل دهد که اختیارات کامل برای توافق در تمام زمینه‌ها داشته باشند که در این زمینه نیز موفق شدیم.

وی افزود: دور بعدی مذاکرات صلح در پاکستان برگزار می‌شود و این فرصت نباید از دست برود.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: طرفین باید با یکدیگر گفت و گو کنند، در غیر این صورت برقراری صلح پایدار در افغانستان غیر ممکن خواهد بود.

قریشی در سفر خود به آلمان با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، وزیر امور خارجه آلمان، وزیر امور خارجه روسیه، وزیر امور خارجه کانادا همچنین وزیر امور خارجه ازبکستان دیدارهای جداگانه داشت و درباره برگزاری مذاکرات صلح به تبادل نظر با آن‌ها پرداخت./983/ب101/ف

ارسال نظرات