۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۵۹۷

فراخوان انصارالله برای تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی

فراخوان انصارالله برای تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی
انصارالله ضمن انتقاد از وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به خاطر حضور در اجلاس ورشو، از یمنی ها خواست به منظور ابراز مخالفت با رژیم صهیونیستی تظاهرات کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن از حامیان خود در این کشور خواست در راستای تاکید بر موضع مخالف خود با رژیم صهیونیستی فردا دست به تظاهرات بزنند.

الحوثی در بیانیه‌ای با اشاره به دولت مستعفی یمن گفت، این راهپیمایی‌ها تأکیدی بر برائت ملت یمن از خیانت‌کاران منافق و تاکید بر مواضع اصولی و استوارشان در مقابله با دشمن (نیرو‌های ائتلاف عربی) است.

وی افزود: این کنفرانس که به خواست و نظارت آمریکا برگزار شد یکی از نشست‌هایی است که در آن‌ها توطئه‌هایی علیه ملت‌ها طراحی می‌شوند و تنها تفاوتش با نشست‌های بسیار سابق این است که بر خلاف سابق این کنفرانس علنی برگزار شد.

الحوثی در بیانیه مذکور تاکید کرد: ظهور نماینده خیانتکاران و مزدوران در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عکس‌ها، لکه ننگ و بیانگر وضعیتی است که خیانتکاران و رؤسای آن‌ها به دنبال تحمیل آن بر مردم یمن هستند. پناه بر خدا.

وی به نام نماینده مذکور اشاره‌ای نکرد، اما منظورش خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بود که در کنار نتانیاهو نشسته بود و این تصویر جنجال‌های زیادی در پی داشت و الیمانی پس از آن در مجموعه توئیت‌هایی نوشت: "موضع کشورش درباره مساله فلسطین ثابت است"!

ظهور الیمانی در کنار نتانیاهو در افتتاحیه کنفرانس "صلح و امنیت خاورمیانه" در ورشو پایتخت لهستان جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی برانگیخته و واکنش‌های تندی در شبکه‌های مجازی به همراه داشت تا جایی که برخی خواهان برکناری او شدند.

الیمانی در پاسخ به این جنجال‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور یمن در ورشو برای مقابله با ایران بود و این امر بخشی از تلاش برای "بازپس‌گیری "مشروعیتی" است که تنها بزدلان از آن عقب می‌نشینند.

الحوثی تصریح کرد: خیانتکاران و روسایشان به دنبال این امر هستند که ملت یمن به عروسکی برای تل آویو و بازیچه دست آمریکا تبدیل شده و از موقعیت و جایگاه خود خارج شوند. آن‌ها خواستند در راه رویکرد‌ها و خیانت خود استقلال و آزادی یمن را قربانی کرده و ارزش‌های آن را از بین ببرند. هیهات هیهات.

وی ادامه داد: شواهد و مدارک درباره پیش‌زمینه و دلایل حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد و ماهیت نقش تخریبی و جنایت‌کارانه دست‌نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله منافقان به صورت پی در پی ظهور و بروز پیدا می‌کنند. مردم یمن بر مواضع ایمانی، اخلاقی و انسانی خود در کنار مردم فلسطین، مقدسات، پایبندی به مسائل بزرگ ملت‌ها، دشمنی با رژیم متجاوز صهیونیستی که دشمن امت و اسلام به عنوان موضع اصولی و عقیدتی است، ثابت قدم بوده و بر آن تاکید دارند.

کنفرانس ورشو روز چهارشنبه گذشته کار خود را آغاز کرد و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، وزرای خارجه تعدادی از کشور‌ها در لهستان مساله "نفوذ برهم‌زننده ثبات در خاورمیانه" را بررسی خواهند کرد. ایالات متحده در این کنفرانس به دنبال بسیج کردن دنیا، گرفتن تأیید از طرف‌های جدید پیرامون دیدگاه خود درباره خاورمیانه، اعمال فشار حداکثری بر ایران و تقویت حمایت از صهیونیست‌ها بود./983/ب101/ف
ارسال نظرات