۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۹۷۶۰۵
حجت الاسلام صادقی مطرح کرد؛

منبر‌های طولانی و مطالب غیر مستدل آسیب های پیش روی تبلیغ دین

منبر‌های طولانی و مطالب غیر مستدل آسیب های پیش روی تبلیغ دین
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: منبر‌های طولانی و مطالب غیر مستدل و علمی از جمله آسیب های تبلیغ دین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلم لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی شهرستان قائمشهر با اشاره به این که تبلیغ دین به عنوان رسالت مهم انبیا و اولیای الهی امروز بر عهده روحانیت قرار دارد، گفت: هدایت تنها یک فرد در جامعه اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
 
وی با بیان این که روحانیت همواره هادی و راهنمایی جامعه بوده است، افزود: تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در طول تاریخ موجب رشد و اعتلای دین شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت برای تبلیغ دین در طول تاریخ همواره با مصائب و مشکلات بسیاری مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی بستر‌های علمی و اجرایی برای تبلیغ مناسب و اثرگذار دین در جامعه کاملاً فراهم شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد و پیشرفت تکنولوژی فضای تبلیغی را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است، بیان داشت: به همین دلیل بهره گیری از ظرفیت‌های روز به منظور تبلیغ صحیح دین ضروری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از فضا‌های نوین و کارآمد برای تبلیغ دین در جامعه امروز استفاده شود، خاطرنشان کرد: فضای مجازی در کنار آسیب‌هایی که می‌تواند برای جامعه ما در پی داشته باشد، اما ظرفیت مناسبی برای تبلیغ دین است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، بیان داشت: با تبلیغ صحیح دین می‌توان از بسیاری آسیب‌ها در جامعه جلوگیری کرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مخاطب شناسی را یکی از ضرورت‌های تبلیغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ دین و معارف الهی باید با توجه به شناخت صحیح از مخاطب انجام و از بیان مطالب غیرضروری و پراکنده در این عرصه به شدت پرهیز شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از آسیب‌های مهم این عرصه، منبر‌های طولانی و مطالب غیر مستدل و علمی است، تصریح کرد: تبلیغ موفق و اثرگذار دین نیازمند به روز شدن اطلاعات علمی مبلغان است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات