۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۹۷۶۳۱

همایش ملی انقلاب؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شود

همایش ملی انقلاب؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شود
همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها هفتم اسفند ماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها هفتم اسفند ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعید علیزاده، دبیر اجرایی این همایش ملی امروز در نشست هماهنگی کمیته‌های فعال اظهار داشت: این رویداد علمی و فرهنگی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش‌روی انقلاب در آغاز دهه پنجم این نهضت مردمی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که موضوع انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالش‌ها؛ قابل بررسی در زمینه پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند خروجی علمی و ارزشمندی برای مراکز و نهادهای دولتی و غیردولتی برای تداوم مسیر عزتمندانه انقلاب اسلامی داشته باشد.

همچنین حسین احمدی سفیدان، دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها در دانشگاه تبریز در سخنانی گفت: حدود 204 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد بیش از 150 مقاله پذیرفته شده که بخشی از این مقالات در قالب سخنرانی و پوستر در روز همایش ارایه خواهد شد.

به گفته وی همایش ملی انقلاب اسلامی با هدف پرداخت علمی به کارنامه‌ چهل ساله انقلاب اسلامی؛ با محوریت «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» برگزار می شود که موضوعاتی از جمله «مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

احمدی افزود: انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی از دیگر موضوعاتی است که در جریان همایش مورد بحث و بررسی خواهد بود./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات