۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۷۶۵۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

انس با نعمات سبب غفلت از خالق می‌شود

انس با نعمات سبب غفلت از خالق می‌شود
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اُنس ما با نعمات سبب غفلت از خالق آن می‌شود؛ عطای نعمات و یا محروم کردن انسان از نعمات همگی به دست خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: عطای نعمات و یا محروم کردن انسان از نعمات همگی به دست خداوند متعال است که هر گاه بخواهد به هر اندازه می‌بخشد و هر گاه بخواهد نمی‌بخشد و حتی ممکن است نعمتی را پس بگیرد.

وی افزود: در زندگی ممکن است در یک لحظه برای به یادآورردن یک مسأله در ذهن ساعت‌ها فکر کنیم اما تلاش برای آن بی فایده باشد؛ امام خمینی(ره) می‌فرمود یک ربع ساعت خداوند حافظه ام را از من گرفت و فراموش کردم نامم روح الله است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: وقتی نخبه ای در المپیاد یا مسابقه ای پیروز می‌شود عامل موفقیت خود را استاد، معلم، والدین و عوامل دیگر می‌داند اما در اصل، موفقیت و یا ناکامی انسان در هر کاری همه به دست خداست.

وی در ادامه بیان داشت: اُنس ما با نعمات سبب غفلت از خالق آن می‌شود؛ حتی آثار حرف ما نیز به دست خداست که حرفی ممکن است در مجلسی سبب شادی و خنده دیگران شود اما همان حرف در مجلسی دیگر سبب اشک و گریه حاضران شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید عده دشمن را پیش چشم شما با تمام کثرتی که داشتند کم جلوه دادیم تا جرات پیدا کنید در مقابل آنها بایستید و پیروز میدان شوید؛ بنابراین کاری که خداوند بخواهد اتفاق بیفتد حتما رخ می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ازدواج‌ نمی‌توان تنها یک چیز را ملاک و معیار قرار داد؛ ممکن است یک زوج با تمام زیبایی‌ها و کمالاتی که دارند بعد از ازدواج حتی یک روز هم نتوانند کنار هم دوام بیاورند اما یک زوج با چهره ای فوق العاده معمولی چنان شیفته و جذب یکدیگر شوند که همه اطرافیان از رفتار آنها با یکدیگر متعجب و حیرت زده شوند./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات