۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۶۵۴
به همت پژوهشکده باقرالعلوم و دانشکده صدا و سیما؛

نشست علمی "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" برگزار می‌شود

نشست علمی
نشست علمی "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" به همت پژوهشکده باقرالعلوم و دانشکده صدا و سیما ۲۹ بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

اکبر صبوری، مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" به همت گروه تربیتی، اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با مشارکت دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با اشاره به ضرورتِ پرداختن به موضوع "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" اظهار داشت: امروزه گرایش افراد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دنیا رو به افزایش است و به نوعی بخش لاینفک زندگی آنهاست.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) بیان داشت: متاسفانه در کنار تمام مزایایی که شبکه های اجتماعی دارند، کشورهای استفاده کننده و واردکننده آنها با سطح پایینی از اطلاعات و آگاهی درباره نحوه استفاد صحیح از این رسانه‌ها وارد این عرصه شده و ناخواسته با خطرات و صدمات آن روبرو می‌شوند.

صبوری اظهار داشت: با توجه به هویت و فرهنگ دینی کشور ما، اشتباهات مدیران و کاربران در استفاده صحیح از این شبکه‌ها سبب تهدیدها و آسیب‌های جدی به هویت و در نهایت تضعیف دینداری کاربران می‌شود.

وی افزود: در همین راستا پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصمیم به برگزاری نشست علمی "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" با مشارکت دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

صبوری ابراز داشت: اهداف اصلی این نشست تبیین روش‌های تضعیف دینداری در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن بوده و در این نشست علمی دکتر علیرضا پویا عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما سخنرانی خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: راهکارهای مورد بحث در نشست علمی "شبکه های اجتماعی و دینداری کاربران" برآمده از مصاحبه با کاربران و متخصصان این حوزه است و در دو بخش راهکارهای مورد استفاده در سطح کاربران و راهکارهای در سطح مسوولان ارائه خواهد شد.

صبوری در ادامه بیان داشت: نشست علمی شبکه های "اجتماعی و دینداری کاربران" در روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) واقع در قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در این نشست برای کلیه روحانیان، طلاب، پژوهشگران، دانشجویان و مربیان و فرهنگیان آزاد است./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات