۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۹۷۶۶۰
حجت الاسلام پژمانفر:

گفتمان انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی با تفکر «سازش» ندارد

گفتمان انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی با تفکر «سازش» ندارد
نماینده مجلس با بیان اینکه گفتمان انقلاب با تفکر «سازش» هیچ سنخیتی ندارد، گفت: این گفتمان به هرجای عالم که صادر شود، تأثیرات شگرفی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در  نشستی بصیرتی با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز تنها بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی توانسته خودنمایی کند، گفت: امروز باید دانست که بخش های بسیاری از پازل گفتمان انقلاب اسلامی هنوز کامل نشده است، بنابراین ما باید با سعی و تلاش انقلابی آن بخش ها را کامل کنیم.

وی با بیان اینکه  پیش از انقلاب اسلامی تنها دو گفتمان بلوک شرق و غرب در عالم حکفرمایی می کردند و هر کشوری ناگزیر بود برای ادامه زندگی، خودش را تحت سیطره آن دو قدرت قرار دهد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی گفتمان «استقلال» را مطرح کرد و امام راحل نیز طبق این گفتمان با صراحت اعلام کردند که مرام انقلابی اقتضا می کند که جمهوری اسلامی زیر سایه و سیطره شرق و غرب قرار نگیرد.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز همگان باور کرده اند که می توان همانند گفتمان انقلاب اسلامی راهی مستقل برای خود ترسیم کرده، قدرت های استکباری و استعماری را کنار زد و راه دیگری برای سعادت بشریت در نظر گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از جنگ 6 روزه ای که میان اعراب و رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت، برخی افراد در مصر مسأله سازش با غرب را مطرح کردند و معادلات دنیا در مقابله و مواجهه با استکبار به گفتمان سازش تبدیل شد؛ این گفتمان سبب شد تا گفتمان مقاومت تضعیف شده و کشورها برای تأمین نیازهای خود پای میز مذاکره با استکبار نشسته و با آن سازش کنند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی با تفکر «سازش» هیچ سنخیتی ندارد، ابراز کرد: امام راحل با تأسی به فرهنگ حسینی در مقابل همه استکبارگرایان ایستادند و با شعار «هیهات من الذله» گفتمان سازش با کفر و استکبار را کنار زدند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی از سوی جوانان و نسل جدید عنوان کرد: امروز همه باید تاریخ ابتدای انقلاب را مطالعه کنند و از گردنه ها و پیچ های  تاریخی انقلاب اسلامی با خبر شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده ای در همان ابتدای جنگ با عراق می گفتند باید با عراقی ها پای میز مذاکره بنشینیم و خواسته هایشان را محقق کنیم، اما امام خمینی(ره) پای گفتمان مقاومت و ایستادگی ایستادند و بدین گونه ما را با گفتمان مقاومت در برابر ظلم استکبار آشنا کردند.

وی به پدیده بیداری اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز ادبیات ایستادگی و مقاومت از مرزهای جمهوری اسلامی گذشته و به لبنان، غزه، سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی سرایت کرده است و دیگر در برابر ظلم های استکبار تن به ذلت و سازش نمی دهند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه گفتمان مقاومت در سوریه بسیار موفق بود و به همگان نشان داد که تنها با مقاومت و ایستادگی می توان ظلم استکبار را از بین برد و شکست داد، اضافه کرد: بدون شک با اعتماد به نفس، خودباوری و مقاومت می توان به خوداتکایی و خودکفایی دست پیدا کرد؛ ما با خودباوری می توانیم مشکلاتمان را بدون تکیه به بیگانگان حل کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در روزگار پیش از انقلاب اسلامی همه جهان بر این باور بودند که مردم ایران قادر به هیچ کاری نیستند، اما گفتمان انقلاب اسلامی روح «ما می توانیم» را در ملت ایران تزریق کرد و به همگان نشان داد که دستیابی به قله های پیشرفت مبتنی بر خواست و اراده ملت است.

وی با بیان اینکه اسلام یک گفتمان تمدن ساز بوده و برای همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برنامه های جامع و کاملی دارد، گفت: متأسفانه ما در عرصه اقتصادی نتوانسته ایم آموزه های اسلامی را نهادینه سازی کنیم، بنابراین اگر قصد داشته باشیم یک تمدن نوین را پایه ریزی کرده و گفتمان تمدنی اسلام را پیاده سازی کنیم، باید در همه زمینه ها آموزه های اسلامی را جاری سازیم.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه درگیری ما با غرب بر سر گفتمان اسلامی است، بیان کرد: غربی ها با اصل اعتقادات و گفتمان ما مشکل دارند، زیرا گفتمان انقلاب اسلامی به هرکجای عالم که صادر می شود، معادلات آن منطقه را به هم می زند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات