۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۶۷۸
لاریجانی:

ایجاد تغییر در بودجه حق مجلس است

ایجاد تغییر در بودجه حق مجلس است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اضافه شدن ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه خلاف قانون نیست و مجلس حق دارد در بودجه تغییرات ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۸ بهمن سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان در تذکری با استناد به اصل ۱۵۲ قانون اساسی گفت: تغییرات در ارقام بودجه تابع مقررات خاص خود است و اکنون شاهد هستیم که مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت افزوده شده این موضوع تغییرات جدی در بودجه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس نیز تصریح شده کمیسیون تلفیق موظف است ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت، گزارش خود را تقدیم کند. متاسفانه در این موضوع برخورد صنفی را شاهد هستیم، اما این موضوع قابل تامل است، لازم است رئیس مجلس دستور دهد تا جداول در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

گفتنی است علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس در پاسخ به تذکر نعمتی بیان داشت: دولت دو سقف برای بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق یک سقف را تعیین کرد و نظر دولت نیز تقریبا همان سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی بود.

وی تاکید کرد: اضافه شدن ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه خلاف قانون نیست و مجلس حق دارد در بودجه تغییرات ایجاد کند. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات