۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۷۶۸۳
فلاحت پیشه در جمع خبرنگاران:

حادثه تروریستی زاهدان در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود

حادثه تروریستی زاهدان در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابعاد مختلف حادثه ترورسیتی سیستان و بلوچستان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۸ بهمن سال ۹۷ در حاشیه صحن علنی پارلمان و در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون امنیت از مسؤولان اطلاعاتی، امنیتی و سپاه پاسداران دعوت کرده است تا در جلسه امروز شرکت کنند. در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان اصفهان نیز حضور دارند، زیرا بخش عمده‌ای از شهدای حادثه اخیر اهالی اصفهان بودند.

فلاحت پیشه با انتقاد از بودجه امنیتی کشور بیان داشت: در حالی که سربازارن این کشور در حال حراست از مرز‌ها هستند، با بودجه‌ای مواجه هستیم که تنها یک پنجم نیاز ما را تامین می‌کند. در همین زمینه کمیسیون امنیت وظیفه خود می‌داند درباره این موضوع تلاش کند.

وی تاکید کرد: برای صیانت از مرز‌های خود لازم می‌دانیم که اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

فلاحت پیشه اضافه کرد: لازم است راهبرد کلی مرز که اکنون مرزبانی کشور، سپاه پاسداران و مرکز پژوهش‌ها تعیین کرده‌اند، تبدیل به سیاست کلی شود و باید به استقبال از سه راهبرد عملیاتی در مرز برویم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه تاکنون یکسری اطلاعات به صورت موردی از دستگاه‌ها درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان دریافت کرده‌ایم، اظهار داشت: سربازان وطن در بدترین شرایط از مرز کشور دفاع می‌کنند و تاکنون دشمنان نتوانسته‌اند در محدوده عملیاتی ما ورود کنند.

وی اضافه کرد: صد‌ها نفر تروریست انتحاری در مرز‌ها تجهیز شده‌اند و هر لحظه ممکن است اقداماتی از این نوع را انجام دهند و ما همان‌طور که در فراتر از مرز‌ها امنیت ایجاد کرده‌ایم، باید به امنیت مرز خود هم توجه کنیم و نباید در تأمین امنیت مرزی خود دچار مشکل شویم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه بخشی از اقدام تروریستی اخیر در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده است، گفت: افرادی که این کار را انجام داده‌اند، از نفوذ استفاده کرده و دست به چنین حمله‌ای زدند.

وی تصریح کرد: اگر در کشور منطقه‌ای مرزی به عنوان خط قرمز مشخص می‌شود، باید بین نهاد‌های ذیربط اقدامات صیانتی بیشتری صورت بگیرد. /۸۵۶/د101/ق
ارسال نظرات