۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۹۷۷۰۰
معاون آموزش حوزه در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

جزییات واگذاری امتحانات شفاهی حوزه به استان ها

جزییات واگذاری امتحانات شفاهی حوزه به استان ها
معاون آموزش حوزه های علمیه از اعطای مجوز برگزاری امتحانات شفاهی به برخی استان ها خبر داد و این اقدام را در جهت تقویت حوزه های شهرستانی اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جزییات واگذاری امتحانات شفاهی حوزه به استان ها را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: معاونت آموزش حوزه های علمیه طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن امتحانات سطوح مختلف حوزه شامل سطوح یک، دو و سه را با مجوزی که به اساتید استانی می دهیم، به استان ها واسپاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از واگذاری امتحانات شفاهی سطح یک به تمامی استان ها خبر داد و گفت: برای سطح 2 و سه نیز تاکنون مجوز واسپاری امتحانات شفاهی به هشت استان صادر شده است.

وی بیان کرد: برخی از استان ها و شهرها مجوز برگزاری امتحانات شفاهی سطح دو و برخی دیگر نیز هم سطح 2 و هم سطح 3 را دریافت کرده اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه اضافه کرد: این اقدام مشروط به این است که استادان استان ها شرایط لازم را برای امتحان شفاهی داشته و از سابقه تدریس لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد ادامه داد: در برخی از استان های کشور سطح سه وجود ندارد و طبیعتا نمی شود مجوزی برای این قبیل استان ها صادر کرد؛ اما ما بقی استان ها در صورتی که حد نصاب لازم را دریافت کنند، مجوز واسپاری امتحان شفاهی را دریافت خواهند کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات