۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۷۷۰۴
آیت الله اعرافی خبرداد؛

آغاز برنامه پنج ساله حوزه از سال 98

آغاز برنامه پنج ساله حوزه از سال 98
مدیر حوزه های علمیه از آغاز برنامه افق پنج ساله حوزه از سال تحصیلی 98 خبرداد و گفت: در همین راستا 30 سند، منشور، چشم انداز تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار مدیرکل و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به حضور چشم گیر مردم ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهارداشت: حقیقتا مردم با حرکت انقلابی خود نشان دادند که در صحنه هستند از این رو مسؤولان کشور باید قدر چنین مردمی را بدانند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در این دیدار با تأکید بر خدمات ارزشمند سازمان تبلیغات پس از انقلاب یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با سابقه درخشانی که در بدو تاسیس انقلاب اسلامی تا کنون ارائه کرده است در جای جای کشور اثر گذار بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه علمیه قم به نقش و رسالت سازمان تبلیغات آگاهی و اشراف کامل دارد، گفت: حوزه آمادگی کامل خود را در ساحت های مختلف کابردی و مهارتی اعلام می کند و این آمادگی را دارد که در عرصه های مختلف با سازمان تبلیغات همکاری مؤثر داشته باشد.

وی در ادامه به نقش محوری مسجد در فعالیت های سازمان تبلیغات اشاره کرد و ابراز داشت: شما باید همواره تلاش کنید کاستی ها و کمبودهای مساجد در مناطق مختلف کشور را جبران کنید چراکه مسجد کانون محوری دین در همه شهرها به شمار می رود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به لزوم حضور و فعالیت مساجد تراز انقلاب اسلامی در سالروز چهل سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: ما مساجدی می خواهیم که دارای امام جماعت فاضل و عالم بوده و سه وعده نماز در آن اقامه بشود.

وی ابراز داشت: فعالیت های سازمان تبلیغات در قم نیز باید از سوی مسئولان این سازمان دو مأموریتی دیده شود یکی فعالیت های سازمان در قم و دیگری خدمات این سازمان با پشتوانه حوزه علمیه و مراکز پژوهشی آن برای سراسر کشور، لذا باید زیرساخت ها و اعتبارات لازم آن ایجاد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سال 98 آغاز برنامه اول پنج ساله حوزه علمیه می باشد، گفت: این برنامه پس از  چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب شناسی، پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شده و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که  نقش پایه ای و اساسی فعالیت های حوزه را رقم خواهد زد.

آیت الله اعرافی با بیان این که در همین راستا 30 سند، منشور، چشم انداز تصویب شده است، گفت: در ذیل این سند چشم انداز پنج ساله دو هزار پرونده قرار دارد که برخی از طرح های مهم آن شامل؛ کارویژه های روحانیت، درختواره رشته ها، طرح های مربوط به ارتباط حوزه با درون ، روحانیت، جامعه، نظام و بین الملل ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه نقش محوری مسجد در افق 1414 بیش از 90 هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی می باشد، اظهارکرد: در بحث درختواره رشته ها، در مرکز تخصصی تبلیغ حوزه 30 رشته و گرایش برای تبلیغ طراحی شده است که عرصه خوبی برای تربیت نیروهای مورد نیاز سازمان تبلیغات است و این سازمان نیز باید ارتباط خود را با حوزه حفظ کند./1330/د101/ج

 

ارسال نظرات