۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۷۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

چشاندن طعم دین­داری و معنویت به فرزندان آینده آنها را تضمین می کند

چشاندن طعم دین­داری و معنویت به فرزندان آینده آنها را تضمین می کند
امام جمعه بجنورد گفت: متأسفانه ما به فرزندان خود لذت معنویت و حلاوت دین‌داری را نچشانده‌ایم؛ ‏به‌گونه‌ای که اکثر آنها لذت دین‌ را احساس نکرده‌اند.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، بر توجه ویژه به درونی کردن ارزش های دینی و اسلامی در نهاد کودکان و نسل های جدید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه ما به فرزندان خود لذت دین‌داری و معنویت و طعم و حلاوت دین‌داری را نچشانده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که اکثر بچه‌های ما لذت دین‌داری را احساس نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر فرزندان ما مهارت ترک گناه را آموخته و این حلاوت را احساس کند دیگر لذت نفس را لذت حساب نمی‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این وظیفه مشترک بین خانواده ها، روحانیت، نهادهای فرهنگی و سایر متولیان است که طعم معنویت و دیانت را به بچه‌های نسل جدید بچشانند.

وی اضافه کرد: ظرفیت و زمینه برای چشیدن دین‌داری در نوجوانان و جوانان بالا است و به تعبیر امام راحل جوان‌ها به ملکوت نزدیک‌تر هستند، به همین دلیل بهتر و زودتر می‌توان آن‌ها را با آموزه‌های دینی مأنوس کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام حسین (ع) با بلندهمتی و خوش‌اخلاقی جامعه متعالی ساخته می‌شود، افزود: این امام همام می‌فرماید به دلیل اینکه دو چیز در سیره و زندگی من پررنگ بود گوی سبقت از همه دنیا و جهان ربودم که آن دو چیز بلندهمتی و خوش‌رفتاری و خوش‌اخلاقی است.

وی با تأکید بر اینکه باید هم در دین و هم در دنیا بلندهمت باشیم، ادامه داد: لازم است هم برای بهبود امور دنیوی و هم برای دین همت داشته باشیم و در این راستا تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر همت فرزندان خود را از همان اول متعالی قرار داده، آن‌ها را به سمت قله‌ها هدایت کرده و در اخلاق و رفتار آن‌ها نظارت کنیم خروجی‌های موفقی خواهیم داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام حسن (ع) می‌فرماید: تعجب می‌کنم از کسی که در غذای جسم خود می‌اندیشد اما در غذای روح خویش اندیشه‌ای نمی‌کند؛ از این رو انتظار می رود همه ما در کنار توجه به جسم، به امور معنوی خود هم اهتمام داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات