۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۷۷۱۶
به میزبانی مشهد مقدس؛

همایش امام رضا و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام برگزار می شود

همایش امام رضا و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام برگزار می شود
همایش علمی بین‌المللی «امام رضا(ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام»اول و دوم اسفندماه با حضور استادان، پژوهشگران و فرهیختگان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی واحد مشهد گفت: همایش علمی بین‌المللی «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام»، 1 و 2 اسفندماه با حضور استادان، پژوهشگران و فرهیختگان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

آقای هادی هاشمی در تبیین برنامه این همایش افزود: این دوازدهمین همایش بین‌المللی جامعه‌المصطفی- واحد مشهد مقدس است که با برنامه‌ریزی معاونت پژوهش جامعه‌المصطفی- واحد مشهد مقدس و همکاری علمی و اجرایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(ع) و همکاری نهادهایی مانند معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی(ع)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، نمایندگی جامعه‌المصطفی در لبنان، اندونزی و گرگان، دانشگاه مجازی المصطفی و حوزه علمیه خراسان در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ضمن بیان این که این همایش با هدف تبیین جایگاه و مرجعیت علمی امام رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی تمدنی اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این همایش در سه محور شامل «امام رضا(ع) و نهضت علمی»، «امام رضا(ع) و نهضت تمدنی»، «امام رضا(ع) و تأثیر متقابل تمدن ایرانی و تمدن اسلامی» از اردیبهشت‌ماه سال جاری فراخوان شد که پس از اتمام مهلت فراخوان، 180 اثر به دبیرخانه همایش فرستاده شده است. از این میزان، 110 اثر، مقاله و الباقی به صورت چکیده بود که سی مقاله به عنوان آثار برگزیده در مجموعه مقالات همایش منتشر و از پنج مقاله برتر نیز تقدیر می‌شود.

وی اظهار داشت: در این همایش، از دو کتاب مجموعه مقالات همایش در دو جلد و مجموعه چکیده مقالات همایش نیز رونمایی می‌گردد.

آقای هاشمی با بیان این که افتتاحیه و سه کمیسیون تخصصی همایش چهارشنبه 1 اسفندماه، از ساعت 8 صبح، همزمان در سالن شیخ طوسی، شیخ طبرسی و سالن نمایشگاهی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(ع) برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در هر کمیسیون، چهار نفر از برگزیدگان به ارائه مقالات خواهند پرداخت و توسط هیئت رئیسه هر پنل مورد بررسی و نقد قرار خواهند گرفت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی- واحد مشهد در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه نیز با قرائت تعدادی از مقالات برتر، سخنرانی مهمانان داخلی و خارجی، تجلیل از صاحبان مقاله‌های برتر و رونمایی از آثار همایش برگزار خواهد شد./1330/د102/ج

ارسال نظرات