۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۹۷۷۱۸
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

طرح پیوند «مدرسه با مسجد» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح پیوند «مدرسه با مسجد» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اجرای طرح پیوند«مدرسه با مسجد» طی سال آینده در استان خبر داد.

حجت الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: تبلیغ و ترویج نماز در دین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بحث اقامه نماز در 126 آیه قرآن به صورت مستقیم بیان شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 19 هزار روایات از ائمه اطهار(ع) پیرامون نماز است، گفت: مدیران به بحث اقامه نماز در ادارات توجه داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه باید پیام‌های مقام معظم رهبری با اجلاس‌های سراسری نماز تبیین و بیان شود، افزود:رهبر معظم انقلاب طی پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز بر تاثیرگذاری آموزش و پرورش در اقامه نماز تاکید کردند و فرمودند باید مدارس مزین به نمازخوانی نوجوانان شود.

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز در مدارس استان، تصریح کرد: نشست‌های مختلف دانش‌آموزی و توجیهی ویژه والدین، دوره‌های آموزشی اقامه نماز ویژه پایه سوم ابتدایی مدارس دخترانه و طرح مبین ویژه مربیان متوسطه اول و دوم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی انجمن اولیا و مربیان نیز در هفته جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز به عنوان "نماز و دانش آموزان" سال آینده در استان گلستان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اجرای طرح پیوند«مدرسه با مسجد» در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت سال آینده در چند مدرسه استان برگزار خواهد شد و سپس فراگیر می‌شود.

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: با برگزاری جلسات توجیهی و تشویقی و تبیین اهمیت نماز در این طرح دانش‌آموزان با نماز بیشتر آشنا می‌شوند و آن‌ها افزون بر شرکت در نمازهای جماعت مدرسه نیز باید در نمازهای جماعت مسجد خود حضور یابند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات